//
کدخبر: ۳۶۲۹۱۳ //
آموزش آشپزی | آشپزی | شامی لپه | شامی لپه بدون گوشت

شامی لپه بدون گوشت می خوای بپزی فقط این رو امتحان کن!

برای تهیه این غذا بهتر است از غذاساز یا یک‌دو‌سه استفاده کنید تا مواد به خوبی مخلوط شود. شما می‌توانید شامی لپه را با سبزی خوردن تازه یا خیارشور یا سالاد سرو کنید.

شامی لپه بدون گوشت می خوای بپزی فقط این رو امتحان کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

شامی لپه بدون گوشت یکی از انواع شامی‌های بسیار خوشمزه و راحت است و می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید. شامی یکی از غذا‌های فوق‌العاده لذیذ هستند که می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید.

در پخت این شامی از گوشت استفاده نشده است و برای کسانی که طعم و مزه گوشت را دوست ندارند یا در دسترس ندارند گزینه بسیار خوبی است. 

مواد لازم برای تهیه شامی لپه بدون گوشت

لپه پخته ۱ پیمانه

سیب‌زمینی ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

تخم‌مرغ ۲ عدد

سیر ۲ حبه

زعفران به دلخواه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه شامی لپه بدون گوشت

مرحله اول

ابتدا لپه را ۱ ساعت خیس کنید تا پف کند و نفخ آن گرفته شود. سپس آن را به همراه کمی نمک داخل آب بگذارید تا بپزد. آن را آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید و کنار بگذارید. سیب‌زمینی را نیز بشویید به همراه کمی آب بگذارید تا بپزد و پوست روی آن را بگیرید.

مرحله دوم

پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. سیر را نیز رنده یا پوره کنید. حالا باید همه مواد را داخل میکسر بریزید و با لپه و سیب‌زمینی میکس کنید. اگر میکسر یا غذاساز ندارید، آب پیاز و سیر را بگیرید و لپه را با کمک گوشتکوب بکوبید تا له شود. اگر می‌خواهید مواد را بکوبید، باید لپه داغ باشد تا خوب له شود ولی اگر می‌خواهید داخل میکسر بریزید حتما مواد خنک شده باشد. سیب‌زمینی را نیز به همین روال بکوبید و داخل یک کاسه بریزید.

مرحله سوم

در ادامه تخم‌مرغ‌ها را به همراه مواد اضافه کنید و ادویه‌ها را افزوده و مواد را خوب هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها به خورد مواد برود. اگر مایه شامی خیلی شل بود کمی پودر نخودچی اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست شود. مایه شامی شما آماده شده است. یک تابه را روی حرارت قرار دهید و روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود.

مرحله چهارم

از مواد شامی بردارید و اندازه یک نارنگی کوچک گرد کنید و به دلخواه وسط شامی را سوراخ کنید و داخل روغن داغ آن را سرخ کنید تا طلایی شود. دقت کنید در انتها شامی‌ها را روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید و به دلخواه با نان سرو و میل کنید. 

نکات کلیدی در تهیه شامی لپه بدون گوشت

به دلخواه می‌توانید کمی مرزه به مواد اضافه کنید.

می‌توانید شامی‌ها را قبل از سرخ کردن داخل پودر سوخاری بزنید.

بهتر است دست‌های خود را کمی خیس یا چرب کنید و بعد از مواد بردارید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان