//
کدخبر: ۳۶۲۰۲۳ //

۹ علامت هشدار دهنده برای تجمع سم در کبد

کبد یکی از مهم ترین اندام های بدن است و دومین عضو بزرگ بعد از پوست است .

9 علامت هشدار دهنده برای تجمع سم در کبد

کبد مسئول فیلتر کردن خون برای حذف سموم و سلول هایی است که بدن به آنها نیاز ندارد. علاوه بر این، مسئول سنتز کربوهیدرات ها و لیپیدها است. همچنین ویتامین های A، D، E و K را که برای انرژی ضروری هستند ذخیره می کند.

در زیر، 9 علامت را خواهید دید که ممکن است نشان دهنده تجمع سموم در کبد شما باشد:

1. تغییر رنگ در ادرار و مدفوع

تغییر رنگ و بوی ادرار و مدفوع نشانگر چندین مشکل سلامت داخلی است. اگرچه آنها می توانند به دلیل یک بیماری ادراری یا روده ای باشند، اما همچنین یک علامت کلیدی برای تشخیص به موقع مشکلات کبدی هستند.

زمانی که بدن به خوبی هیدراته شده باشد، ادرار به طور کلی به رنگ زرد روشن است. زردی می تواند با رنگ تیره تر ظاهر شود. همچنین، اگر سموم بیش از حد در کبد شما وجود داشته باشد، مدفوع شما ممکن است روشن تر یا حتی سیاه شود.

2. گرفتگی و التهاب معده

اگرچه تشخیص اینکه گرفتگی و التهاب شکمی از علائم مشکلات کبدی است یا خیر، دشوار است، اما نباید آن را رد کرد. در واقع، گرفتگی های مداوم نشان می دهد که کبد به درستی کار نمی کند. 

3. حساسیت های پوستی

هنگامی که مشکلات کبدی وجود دارد، سایر اندام ها و سیستم های بدن ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، مانند پوست.

4. رفلاکس اسید

رفلاکس اسید مربوط به بیماری هایی است که بر سیستم گوارش و کبد تأثیر می گذارد. اگرچه معمولاً ناشی از عادات غذایی نامناسب است؛ مصرف الکل، نوشیدنی های گازدار و کافئین دار و برخی داروها گاهی اوقات منجر به تجمع سموم می شود.

ریفلاکس اسید باعث می شود محتویات معده (از جمله اسید معده و صفرا) به مری برود و باعث التهاب و درد در قسمت پایین قفسه سینه شود.

5. اسهال

اسهال نشانه ای از شرایط متعدد است، از جمله مواردی که بر کبد و کیسه صفرا تأثیر می گذارد. هنگامی که به طور مداوم و بدون دلیل ظاهری رخ می دهد، کبد ممکن است نیاز به سم زدایی داشته باشد.

6. احساس خستگی

هنگامی که یک اندام یا سیستم بدن به درستی کار نمی کند، ممکن است فرد دچار خستگی ذهنی و خستگی فیزیکی شود.

گفته می شود، زمانی که کبد به دلیل تجمع بیش از حد سموم بیش از حد کار می کند، توانایی آن در پاکسازی خون کاهش می یابد و این امر مانع از اکسیژن رسانی صحیح سلولی می شود. در نتیجه عملکرد فیزیکی و ذهنی کاهش می یابد.

7. از دست دادن ناگهانی اشتها

اگرچه در برخی شرایط از دست دادن اشتها طبیعی است، اما میزان بیش از حد آن غیر طبیعی می باشد.

8. احتباس مایعات

احتباس مایعات در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی شایع تر است.

9. پوست زرد

زردی پوست نتیجه تجمع ماده ای به نام بیلی روبین است. این رنگدانه در صفرا است. این می تواند نشانه ای از انسداد مجرای صفراوی یا تجمع سموم در کبد باشد.

هنگامی که کبد در فیلتر کردن سموم از خون مشکل دارد، بیلی روبین در جریان خون تجمع می یابد و باعث تغییر رنگ پوست می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان