//
کدخبر: ۳۵۹۸۱۸ //
خواب منظم | خواب کافی

روتین داشتن یک خواب خوب

خواب منظم و به اندازه می تواند در سلامتی افراد بسیار مفید باشد.

روتین داشتن یک خواب خوب
به گزارش فرتاک نیوز،

بدن ما انسان ها به خواب کافی و با کیفیت و البته منظم نیاز دارد و بی توجهی به آن می تواند در سلامتی کسانی که آن را رعایت نمی کنند بسیار تاثیر گذار باشد. 

1. به داشتن خواب خوب متعهد شوید

ایجاد عادات خواب سالم با تعهد شروع می شود. این موضوع را با خانواده و یا یک دوست در میان بگذارید. گفتن به دیگران شما را مسئول نگه می دارد و باعث می شود به هدف خود پایبند باشید.

2. یک برنامه برای خواب خود ایجاد کنید

ایجاد عادات خواب منظم می تواند به اندازه مدت زمان خواب مهم باشد. هدفتان این باشد که هر روز در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید، حتی آخر هفته ها. میزان نیاز به خواب در هر فردی متفاوت با فرد دیگر است؛ اما پزشکان توصیه می کنند که حداقل هفت ساعت در شب خواب مفید داشته باشید.

3. محیطی مناسب برای خواب ایجاد کنید

اتاق شما باید هنگام خواب کاملا تاریک باشد. رختخواب خود را دور از پنجره قرار دهید و از پرده های تاریک استفاده کنید یا اگر آفتاب صبح زود شما را از خواب بیدار می کند از چشم بند استفاده کنید.

مطمئن شوید که محیط خوابتان ساکت است؛ اگر در منطقه ای از شهر زندگی می‌کنید که همسایه‌های پر سر و صدایی دارید، از دستگاه نویز سفید استفاده کنید که می‌تواند با صداهای محیط مقابله کند.

قبل از خواب تلفن همراه خود را خاموش کنید یا تنظیمات «مزاحم نشوید» را فعال کنید. به طور کلی سعی کنید در رختخواب از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید.

4. اتاق خواب خود را خنک نگه دارید

سعی کنید اتاق خواب خود را بین 65 تا 70 درجه فارنهایت نگه دارید. 

5. به طور منظم ورزش کنید

اکثر مطالعات نشان می دهد که ورزش منظم سه تا چهار بار در هفته به بهبود خواب کمک می کند. معمولاً بهتر است صبح یا بعد از ظهر ورزش کنید. اگر شب ها ورزش می کنید، سعی کنید تا 2 ساعت قبل از خواب ورزش نکنید، زیرا افزایش آدرنالین ناشی از تمرین ممکن است خواب شما را مختل کند.

6. از خوردن وعده های غذایی سنگین قبل از خواب خودداری کنید

این شامل غذاهای پر کربوهیدرات است که ممکن است منجر به سوزش سر دل یا نفخ شود. هر دوی اینها می توانند باعث ناراحتی و اختلال در خواب شوند.

7. قرار گرفتن در معرض نور صبح

قرار گرفتن در معرض نور خورشید هر روز صبح به هوشیاری شما در طول روز کمک می کند. این همچنین به منظم نگه داشتن برنامه خواب شما کمک می کند.

در زمستان سعی کنید پس از بیدار شدن 30 دقیقه جلوی نور بنشینید و نور درمانی کنید. در تابستان، صبح پس از بیدار شدن به پیاده روی بروید. عینک آفتابی نزنید تا چشمان شما در معرض نور قرار گیرد.

8. نیکوتین و کافئین را محدود کنید

نیکوتین موجود در سیگار ضربان قلب و فعالیت مغز را افزایش می دهد و می تواند خواب شما را مختل کند. کافئین نیز یک محرک است و تقریباً 6 ساعت در بدن فعال می ماند. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۸۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان