//
کدخبر: ۳۵۶۸۹۱ //
نیکی کریمی

تصاویری عجیب از نیویورک‌گردی نیکی کریمی

نیکی کریمی که برای داوری مسابقه بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا به نیویورک سفر کرده بود عکسهای عجیب از خود منتشر کرد که در ادامه خواهید دید.

تصاویری عجیب از نیویورک‌گردی نیکی کریمی
به گزارش فرتاک نیوز،

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰) بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. نیکی کریمی یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

بیست و یکمین جشنواره فیلم ترایبکا امسال از ۸ تا ۱۹ ژوئن (۱۸ تا ۲۹ خرداد) برگزار شد.

نیکی کریمی

در بخش مسابقه بین الملل بیست و یکمین دوره این جشنواره، نیکی کریمی کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینمای ایران در کنار «روزانا آرکِت»، «لوسی بوینتون»، «آنتونی ادواردز»، «ازازل جیکوبز» اعضای هیات داوران آن را تشکیل می‌دادند.

نیکی کریمی

بیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی ( niki karimi) (متولد ۱۹ آبان ماه ۱۳۵۰، تهران) هنرپیشه، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. نیکی کریمی تا به حال در چند جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است. کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره های مختلف بین المللی یکی از موفق ترین بازیگران ایرانی از نظر تعداد جوایز جهانی بوده است.

نیکی کریمی از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. اولین نقش سینمایی اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم« وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. ولی نخستین حضور جدی اش را میتوان در فیلم« عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست.

نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستاره های سینمای ایران بعد از انقلاب می دانند. بعد از آن، نیکی کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام های« سارا» و« پری» ایفای نقش کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم« سارا» ( اقتباسی از« خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برای او جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان