//
کدخبر: ۳۴۹۵۸۰ //
اکبر عبدی

رقص آذری اکبر عبدی در یک مهمانی خصوصی + ویدئو

رقص آذری اکبر عبدی !!!

رقص آذری اکبر عبدی در یک مهمانی خصوصی + ویدئو
به گزارش فرتاک نیوز،

اکبر عبدی از بازیگران سرشناس کشورمان است. نقش آفرینی اکبر عبدی در برنامه کودک "باز مدرسم دیر شد" برای افراد دهه 50 و 60 بسیار خاطره انگیز است. اکبر عبدی در فیلم سینمایی "آدم برفی" بسیار بازی تاثیرگذاری داشت. 

اکبر عبدی (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹، تهران) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر می‌باشد. وی بیشتر در نقش‌های کمدی بازی می‌کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره‌های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می‌دهد. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است.

شرح حال اکبر عبدی

اکبر عبدی از پدر و مادری اردبیلی در سال ۱۳۳۹ در محله نازی‌آباد تهران زاده شد و از سال ۱۳۵۸ با دریافت مدرک دیپلم با نمایش‌های آماتوری فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۶۲ به تلویزیون رفت و تاکنون به نقش‌آفرینی در موضوعات مختلفی می‌پردازد. عبدی را بیشتر به خاطر بازی‌های کمدی و طنز می‌شناسند. وی اصالتاً اهل روستای آقاباقر اردبیل است؛ و در هشتم دی ماه ۱۳۹۴ کلید طلایی اردبیل به ایشان تقدیم شد.

اکبر+عبدی

از بازی‌های به یادماندنی او می‌توان به فیلم‌های هنرپیشه (محسن مخملباف) و آدم‌برفی(داود میرباقری) اشاره کرد. اکبر عبدی نیمه دوم دهه هفتاد را در سکوت سینمایی سپری کرد و تا حدودی از محبوبیت و شهرت او کاسته شد. بازی او در چند فیلم کمدی در اواخر دهه هفتاد هم خیلی مورد توجه واقع نشد و با وجود اینکه در سال ۱۳۸۰ و در جشنواره بیستم فیلم فجر برای بازی در فیلم نان و عشق و موتور هزار نامزد جایزه شد، اما بسیاری معتقدند که او از دوران اوج خود، یعنی زمانی که از مشهورترین و پولسازترین بازیگران ایران بود، فاصله گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۵۸۰ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    اقای اکبرعبدی هرجا ک هستی ارزوی سلامتی برات دارم درکنارعزیزانت پایدارو سلامت باشین الهی امین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان