//
کدخبر: ۳۳۱۳۷۲ //
مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در کرمانشاه:

در قله تولید علم قرار داریم/ کرمانشاه نیازمند توجه ویژه است

مدیرکل حوزه وزارت و مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در کرمانشاه گفت:امروز در قله تولیدعلم قرار داریم و آنچه باید اتفاق بیفتد اینست که علم مانند برف و یخ از این قله جاری و به جامعه سرازیر شود.

در قله تولید علم قرار داریم/ کرمانشاه نیازمند توجه ویژه است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی شمسی پور مدیرکل حوزه وزارت و مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه‌رازی که امروز (۲۶ آبان ماه) با حضور نماینده ولی فقیه روسای دانشگاه‌ها و مسئولین استانی برگزار شد اظهار کرد: با نگاهی به تاریخچه آموزش‌عالی متوجه می‌شویم که تحول عظیمی بعد از انقلاب در این زمینه اتفاق افتاده است و تعداد دانشجویان و دانش‌آموختگان، همچنین کیفیت دانشگاه ها افزایش یافته است.

 وی افزود:امروز تعداد ۷۰ هزار مقاله علمی در کشور به چاپ رسیده است که در مقایسه با ترکیه که رقیب جدی ما محسوب می‌شود تعداد ۲۰ هزار مقاله بیشتر است.

 مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: اکنون در قله تولید علم قرار داریم و آنچه باید اتفاق بیفتد اینست که علم مانند برف و یخ از این قله جاری و به جامعه سرازیر شود.

شمسی پور با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب سه مجوز برای پیشرفت دانشگاه‌ها را انسان سازی، تولید علم و علم نافع عنوان کرد و بیان داشت: باید بدانیم‌ به عنوان عضو هیئت علمی چه مسئولیتی را در قبال انسان‌سازی داریم و افراد ورودی آموزش و پرورش و خروجی از دانشگاه چگونه انسان‌هایی خواهند شد، و با تولید علم که خوشبختانه کارنامه درخشانی در این زمینه داریم بتوانیم این علم را در جامعه مورد استفاده قرار دهیم.

وی در گوشه دیگری از سخنانش سبک مدیریتی  شهیدحاج قاسم سلیمانی را از بهترین نمونه‌های مدیریت برشمرد وسه تکنیک مدیریتی ایشان که در دانشگاه قابل استفاده است را مدیریت مجاهدانه، تبدیل تهدید به فرصت و مدیریتی گره‌گشا و همیشه در خدمت مردم عنوان کرد و افزود: امیدواریم مدیران این سیره و روش را مد نظر قرار دهند.

photo_2021-11-17_14-18-27

  وی در ادامه گفت: شهر قهرمان کرمانشاه از عقب‌ماندگی رنج می‌برد و به خاطر هزینه‌های متقبل شده در دوران دفاع مقدس باید توجه ویژه‌ای در این استان اتفاق بیفتد که این توجه با حرکت‌های معمولی پیش نخواهد رفت و باید در این زمینه جهشی قابل وصول ایجاد شود.

 شمسی پور همچنین تاکیدات وزیر علوم تحقیقات و فناوری را، مرجعیت علمی به مفهوم ارائه دادن مستندات ومجلات علمی، دیپلماسی علمی و تعامل اعضا هیئت علمی با خارج از کشور، توجه به یاوران علمی و کارکنان وزارت علوم، احیای معاونت فناوری و تاسیس مرکز علوم تحقیقات و فناوری که در دست مطالعه است و جهش بزرگی در فناوری منجر می‌شود و راه اندازی نظام جامع پیشنهادات که اقدام شده و مقدمات آن در حال آغاز است همچنین مسئله بازگشایی دانشگاه بعد از ایام کرونا که نیاز به تدبیر دارد و تحول در علوم انسانی که اساتید این حوزه می‌توانند کمک‌کننده خوبی به مسئولان باشند اعلام کرد.

 وی در پایان از زحمات دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا تقدیر کرد و گفت: دکتر  آل آقا انسانی توانمند و متشخص هستند و مقام وزارت نیز تاکید جدی به تکریم مدیران دارد و دکتر محمد نبی احمدی سرپرست جدید دانشگاه را نیز دارای شاخص‌های اخلاقی فوق العاده در عین حال شجاع برشمرد که فهم عمیقی از مسائل اجتماعی و سیاسی نیز دارد معرفی کرد و گفت: ایشان تجربیات گران قیمتی دارند که باید از آن استفاده شود.

 خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان