//
کدخبر: ۳۱۵۹۸۸ //

واکنش وزارت علوم به نطق یک نماینده مجلس

وزارت علوم به نطق نماینده تهران در مورد ابهامات تاسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت واکنش داد.

واکنش وزارت علوم به نطق یک نماینده مجلس
به گزارش فرتاک نیوز،

پیرو درج مطلبی در سایت خبرگزاری مهر با عنوان «دولت روحانی درحال تقسیم غنائم است» در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ روابط عمومی وزارت علوم با صدور پیامی گزارش معاونت پژوهش و فناوری این وزارتخانه، از روند اداری تاسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت را ارائه کرد.

جزئیات این گزارش به شرح ذیل است:

- در تاریخ ۹۸/۱۲/۱۲ تقاضای ایجاد پارک توسط معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران (دکتر کرباسیان) دریافت شد و طی این نامه ۲۰ هکتار از اراضی متعلق به شرکت ملی نفت، ۱۵۰۰ مترمربع ساختمان، سوله، دفاتر اداری و محوطه مسقف و ... برای تاسیس پارک واگذار شده است.

- در تاریخ ۹۹/۱/۳۰ مجددا موضوع تاسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت از سوی وزیر نفت خطاب به وزیر علوم دریافت شد.

- در تاریخ ۹۹/۲/۳ پیرو درخواست وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دکتر سعید میرزائی را بعنوان مسئول راه اندازی پارک معرفی کردند.

- در تاریخ ۹۹/۲/۱۳ درخواست ایجاد پارک و برنامه کاری آن با حضور خانم دکتر منصوریان مدیرکل سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران، آقای دکتر تنکابنی مجری طرح، آقای دکتر طالقانی مدیر کل پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و آقای دکتر میرزایی مسئول راه اندازی در جلسه حضوری کارگروه تخصصی فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

- در تاریخ ۹۹/۲/۲۱ نظرات اعضای کارگروه تخصصی فناوری به صورت مکتوب به معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارسال شد تا براساس نقطه نظرات اعضای کارگروه، اقدامات و اصلاحات لازم در برنامه کاری انجام شود.

- در تاریخ ۹۹/۲/۲۹ اصلاحیه کاربرگ و برنامه کاری پارک با امضای معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طبق نظرات اعضای کارگروه اصلاح شده و به دفتر ارسال شد.

- در تاریخ ۹۹/۴/۸ درخواست ایجاد پارک در کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح و مورد موافقت واقع شد.

- در تاریخ ۹۹/۴/۱۴ طی نامه‌ای خطاب به معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ضمن اعلام نظر مثبت کمیسیون با تاسیس پارک، نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای کمیسیون اعلام شد.

- در تاریخ ۹۹/۴/۲۲ درخواست ایجاد پارک در جلسه شماره ۹۲۹ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح و با ایجاد آن موافقت شد.

- در تاریخ ۹۹/۵/۲۵ موارد مورد تقاضای اعضای کمیسیون به دبیرخانه شورای گسترش اعلام شد تا در متن صورتجلسه شورای گسترش قید شوند.

- در تاریخ ۹۹/۶/۳۰ مجوز موافقت اصولی پارک با نام "پارک علم و فناوری صنعت نفت" با امضای معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف خطاب به وزیر نفت ابلاغ شد.

- درتاریخ ۹۹/۸/۲۵ حکم سرپرست پارک توسط وزیر نفت صادر شد.

- در تاریخ ۹۹/۹/۲ طی نامه‌ای از سوی وزیر نفت به وزیر علوم، اعضای پیشنهادی هیات امنای پارک جهت تایید و انجام مراحل قانونی معرفی شدند.

- درتاریخ ۹۹/۹/۲۳ طی نامه‌ای از سوی وزیر نفت خطاب به وزیر علوم، اساسنامه پیشنهادی پارک جهت تصویب در شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی دریافت شد.

- اساسنامه پارک پس از بررسی توسط دفتر و نهایی شدن در جلسه شماره ۹۳۵ مورخ ۷/۱۰/۹۹ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تصویب شد.

- در تاریخ ۹۹/۱۱/۱۴ اساسنامه مصوب پارک توسط دفتر خطاب به سرپرست پارک (آقای مهندس ختلان) ابلاغ شد.

- درتاریخ ۹۹/۲/۱۳ طی نامه ای از دفتر درخواست شد تا نسبت به معرفی و تایید پارک نفت به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به منظور ثبت پارک اقدام شود.

- در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۵ نامه‌ای با امضای دکتر رحیمی به مدیرعامل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر تایید مجوز پارک و معرفی آن جهت ثبت تاسیس شرکت ارسال شد.

- در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۳ در هیات امنای پارک نام پارک از "پارک علم و فناوری صنعت نفت" به نام "پارک نوآوری و فناوری" تغییر یافت و این تغییر طی نامه مورخ ۱۴۰۰/۴/۵ توسط سرپرست پارک خطاب به دکتر باقری اعلام شد. و موضوع تغییر نام پارک در صورتجلسه کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۳ مطرح و در دستور کار شورای گسترش و برنامه‌ریزی قرار گرفت که صورتجلسه آن در حال نهایی شدن می‌باشد.

- در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۹ حکم سرپرست پارک توسط وزیر نفت تمدید شد.

- تاریخ‌هایی که کاربرگ تاسیس پارک به همراه برنامه کاری در دفتر بررسی شده و به متقاضی جهت اعمال اصلاحات بصورت ایمیل ارسال شده است، عبارتند از: ۹۹/۲/۹ – ۹۹/۳/۱۸

– ۹۹/۳/۲۷ (تعداد دفعات بررسی مستندات)

- تاریخ‌ها و تعداد دفعات بررسی و رفت و برگشت اساسنامه پارک عبارتند از: ۹۹/۸/۴ – ۹۹/۹/۱۷ – ۹۹/۱۰/۶ – ۹۹/۱۱/۱۳

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۹۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان