//
کدخبر: ۳۲۳۶۳۱ //

شروط ثبت‌نام برای سفر اربعین / آخرین خبر از شرایط سفر زمینی به عراق

در حالی که امکان سفر زمینی به عراق اکنون وجود ندارد، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفته است از دولت عراق درخواست کرده‌ایم در راستای کاهش هزینه‌های زائران، آنها در هنگام برگشت از مراسم راهپیمای اربعین بتوانند از طریق مرزهای زمینی وارد کشور شوند.

شروط ثبت‌نام برای سفر اربعین / آخرین خبر از شرایط سفر زمینی به عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین ذوالفقاری، در مصاحبه با رادیو «اربعین» با بیان این‌که «ما در ابتدا به عراق پیشنهاد دادیم که کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند این امکان برای ایشان فراهم شود که در مراسم اربعین شرکت کنند و آنها نیز در بحث‌های مقدماتی این موضوع را پذیرفتند» ، گفت: ولی در نهایت دولت عراق تصمیم گرفت که برای کشورها سهمیه‌ای در نظر بگیرد و در همین چارچوب سهمیه ۳۰ هزار نفری نیز به ایران اختصاص داده شد.

وی با اشاره به رایزنی‌های اخیرش با سفیر عراق در تهران گفت: تا این لحظه دولت عراق اعلام کرده زائران باید از طریق هوایی در این مراسم شرکت کنند، ما نیز این پیشنهاد را داده‌ایم که اگر امکان داشته باشد زائران ایرانی در هنگام برگشت بتوانند از طریق مرزهای زمینی وارد کشور شوند تا مقداری هزینه‌های آن کمتر شود ،این درخواست به آنها داده شده و باید ببینیم که در نهایت چه تصمیمی گرفته می‌شود، همچنین این درخواست صورت گرفته است که انجام تست پی سی آر در داخل ایران صورت بگیرد چرا که هزینه انجام این تست در عراق حدود ۴۰ دلار است.

وی همچنین با بیان این‌که «در حال حاضر یکی از مشکلات انتقال تجهیزات و امکانات موکب‌داران از طریق مرزهای زمینی به عراق است و در حال پیگیری این موضوع هستیم»، گفت : در جریان رایزنی با مقامات عراق درخواست کرده‌ایم که سهمیه جدیدی برای زائران ایرانی در نظر گرفته شود ودر این ارتباط باید منتظر تصمیم آنها بود.

شروط ثبت‌نام برای سفر اربعین

وی با تاکید بر این‌که «کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند و بیماری زمینه‌ای ندارند برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کنند»، در مورد بحث ویزا زائران نیز تصریح کرد: تلاش ما در این چارچوب است که اگر امکان داشته باشد این سفر بدون ویزا انجام شود ،البته سفارت عراق به ما اعلام کرده که مشکلی برای صدور ویزا ندارد و در عرض دو الی سه روز می تواند برای این میزان از زائران ویزا صادر کند

سفر زمینی به عراق مجوز ندارد

در همین زمینه داریوش باقرجوان، مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری نیز گفت: تا این لحظه مجوزی برای فروش بلیت اتوبوس و تردد از مرز‌های چهارگانه زمینی برای ایام اربعین صادر نشده است.

این مقام مسئ.ل، با بیان اینکه در ایام اربعین به هیچ عنوان تردد زمینی برای مسافران در نظر گرفته نشده است، گفت: مصوبات ستاد مرکزی اربعین فصل‌الخطاب همه کارگروه‌هایی است که به نوعی در زیر مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه در ستاد مرکزی اربعین مدیریت کارگروه حمل و نقل و سوخت با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت می‌کند، افزود: بنابراین همه دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد مرکزی اربعین صادر می‌شوند، موجب فعالیت یا عدم فعالیت این حوزه‌ها می‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد سفر زمینی به عراق گفت: تا این لحظه هیچ گونه مجوزی برای فروش بلیت در مرز‌های چهارگانه (مهران، چذابه و شلمچه و خسروی) برای سفر‌های اربعین و یا سفر به داخل کشور عراق برای ایام اربعین، در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر صادر نشده است.

تبلیغات تور‌های زمینی اربعین غیرواقعی است

باقرجوان تاکید کرد: اگر مردم با تبلیغاتی هم در مورد تور‌های زمینی اربعین در این ایام مواجه شدند، بدانند که این تبلیغات واقعی نیست و فریب نخورند.

او با بیان اینکه اگر قرار باشد، فروش بلیت یا پذیرش مسافر داشته باشیم، تنها به صورت گروهی و از طریق سامانه سماح خواهد بود، افزود: بنابراین مردم باید منتظر باشند تا ببینند ستاد مرکزی اربعین نحوه اجرای کار را تشریح کند و در صورتی که وظیفه‌ای برعهده ناوگان عمومی جاده‌ای تعریف شود، سازمان راهداری در این باره هماهنگی‌ها را انجام خواهد داد، ولی تاکنون هیچ هماهنگی در این حوزه انجام نشده است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: سفر زمینی به عراق قبل و بعد از ایام اربعین مشکلی ندارد و ما در حال حاضر مجوز فروش بلیت برای ایام اربعین به زائران اربعین در بازه زمانی ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان