//
کدخبر: ۳۲۲۲۳۲ //

اجلاس بغداد| دیدار حاکم دبی با امیر قطر پس از چهار سال

حاکم دبی که به عراق سفر کرده است در حاشیه اجلاس بغداد، با امیر قطر دیدار و گفت‌و گو کرد.

اجلاس بغداد| دیدار حاکم دبی با امیر قطر پس از چهار سال
به گزارش فرتاک نیوز،

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس بغداد، با یکدیگر دیدار و گفت‌و گو کردند. این اولین دیدار طرفین پس از بحران ژوئن ۲۰۱۷ است.

«محمد بن راشد» با اعلام این خبر در صفحه توئیتر خود و درج تصاویر آن نوشت: «دیدار با برادرم جناب شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر حفظه الله، امیر تمیم دوست و برادرم است و با مردم قطر برادری داریم. سرنوشت کشورهای خلیج [فارس] یکی است. چنین بوده و خواهد بود. خداوند مردم و امنیت و ثبات و برادریمان را حفظ کند.»

این دیدار اولین رویداد در نوع خود پس از بحران دیپلماتیک میان قطر و کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ است. هرچند پنج کشور مذکور در ژانویه ۲۰۲۱ در نشست «العُلا» توافق از سر گیری روابط امضاء کردند، اما به گفته کارشناسان روابط امارات و قطر نیاز به زمان بیشتری برای عادی‌سازی و بهبودی دارد.

طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات نیز پنجشنبه هفته گذشته با «تمیم بن حمد آل ثانی» در دوحه دیدار کرد. پس از این دیدار «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما صفحه اختلافات را می‌بندیم و با نگاهی مثبت به آینده می‌نگریم. سفر جناب شیخ طحنون بن زاید به قطر و دیدار او با امیر این کشور برخاسته از این حقیقت است که سرنوشت یکسان و موفقیت مشترک است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان