//
کدخبر: ۳۱۸۴۰۷ //

عراق از بررسی احداث سد مشترک با ایران خبر داد

وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد که در آینده نزدیک، یک تیم فنی به ایران اعزام خواهد کرد تا این گروه ایجاد یک سد مشترک با طرف ایرانی را در اروندرود مورد بحث و بررسی قرار دهد.

عراق از بررسی احداث سد مشترک با ایران خبر داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «عون ذیاب» سخنگوی وزارت منابع آبی عراق، امروز (شنبه)، از سفر یک تیم فنی عراقی در آینده نزدیک به ایران خبر داد.

ذیاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) اظهار داشت: «پس از تشکیل دولت ایران، وعده‌هایی درباره یک سفر بسیار مهم به این کشور وجود دارد آن به علت نیاز به تفاهم و گفت‌و‌گوی فنی در خصوص بسیاری از مسائل به تعلیق‌ شده؛ مسائلی که که می‌طلبد از نظر فنی و جزء‌به‌جزء مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا به یک قاعده موردقبول برای تصمیمات مناسب برسیم».

سخنگوی منابع آبی عراق ادامه داد، مسئله اروند رود نیازمد قطعی شدن است تا این مورد هر سال تکرار نشود از‌این‌رو قصد مطرح کردن ایجاد یک سد مشترک در منطقه اروند رود را داریم.

عون ذیاب افزود: «این بهتر‌ین راه‌حل است. اگر برای ایجاد چنین سدی با ایران به توافقی از این دست برسیم، به‌نحوی که در آن گذرگاه‌هایی برای دریانوردی وجود داشته باشد، [این گام] اروند رود و کیفیت آب آن را در طول سال حفظ خواهد کرد. در نتیجه، این مورد که از سال ۲۰۱۸ تداوم داشته، تکرار نخواهد شد. این مسئله نیازمند یک راه‌حل بنیادین است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان