//
کدخبر: ۲۹۹۸۹۶ //

خطیب‌زاده تلاش مشکوک برای منتسب کردن حادثه شب گذشته اربیل به ایران را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه تلاش مشکوک برای منتسب کردن حادثه شب گذشته اربیل به ایران را به شدت محکوم کرد و از دولت عراق خواست دستورات لازم را برای پیگیری و برخورد با عاملان این اقدامات صادر کند.

خطیب‌زاده تلاش مشکوک برای منتسب کردن حادثه شب گذشته اربیل به ایران را به شدت محکوم کرد

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در پی اخبار منتشر شده در خصوص حادثه شب گذشته اربیل و برخی شایعات مشکوک در این ارتباط اظهار داشت: ضمن اینکه این شایعات قویا رد می‌شود، تلاش مشکوک برای انتساب آن به ایران نیز شدیدا محکوم است.

خطیب‌زاده در ادامه تاکید کرد: ایران، ثبات و امنیت عراق را یک امر کلیدی برای منطقه و همسایگان دانسته و هرگونه اقداماتی که برهم زننده نظم و آرامش در این کشور راست را مردود می‌شمارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با مشکوک توصیف کردن این قبیل اقدامات از دولت عراق خواست نسبت به پیگیری و برخورد با عاملان این اقدامات دستورات لازم را صادر کند‌.

به گزارش فرتاک نیوز، تعدادی از رسانه‌های غربی در ادعاهایی بی اساس، حادثه شب گذشته در اربیل را به گروه‌های مرتبط با ایران منتسب کردند.

از سوی دیگر برخی جریان‌های وابسته به آمریکا نیز در تلاش برای ایراد اتهام به الحشدالشعبی به عنوان عامل این حملات هستند. به نحوی که «صفاء الاعسم» کارشناس نظامی عراق از تلاش برخی جریان‌های وابسته به آمریکا برای متهم کردن الحشدالشعبی به عنوان عامل حمله به اربیل خبر داد و گفت: آن‌ها می‌خواهند از این اتهام یک بهانه بین‌المللی به منظور درخواست انحلال الحشد‌الشعبی و ابقای نیروهای آمریکایی در عراق، به دست آورند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۸۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان