//
کدخبر: ۳۰۹۸۳۸ //

راه های پرداخت زکات فطریه و کفاره روزه به مددجویان بهزیستی

معاون امور مشارکتهای مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، اقدامات این سازمان درباره جمع آوری زکات فطریه سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور را تشریح کرد.

راه های پرداخت زکات فطریه و کفاره روزه به مددجویان بهزیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

ذوالفقار یزدانمهر با اشاره به اینکه هر ساله به منظور بهره مندی از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان اقدامات گوناگونی برای جذب مشارکت‌های مردمی از سوی سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد اظهار کرد: بر اساس نظر آیات عظام، سازمان بهزیستی می‌تواند با جمع آوری زکات فطریه به صورت عام و خاص و همچنین کفاره، بخش کوچکی از مشکلات مددجویان خود را برطرف کند.

وی تصریح کرد: از این رو دفتر مشارکت‌های مردمی این سازمان با پیگیری مستمر به صورت یکپارچه و هماهنگ با استان‌ها و با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی زکات در سراسر کشور، اقدامات متعددی انجام می­دهد.

یزدانمهر به اهم این اقدامات اشاره کرد و افزود: ارسال بخشنامه، پیگیری حل مشکلات نصب صندوق توسط سازمان در مراکز شهری، هماهنگی و پیگیری بحث تبلیغات واطلاع رسانی مانند: طراحی پوستر، طراحی لیبل صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه، طراحی استند، موشن گرافی، انجام تبلیغات در شبکه‌های مجازی و ... از جمله اقدامات مهم این دفتر بود.

معاون امور مشارکتهای مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور همچنین، هماهنگی و پیگیری افزایش مجوزهای استقرار صندوق های جمع آوری فطریه در نماز عید فطر، مساجد (طبق هماهنگی با ستاد امور مساجد و تفاهم میان هیئت امنای مساجد کشور با ادارات بهزیستی)، مراکز پرتردد شهر، مراکز بهزیستی و بانک‌ها و مؤسسات را از دیگر اقدامات دفتر مشارکت‌های مردمی ذکر کرد.

وی در ادامه به شیوه‌های جذب وجوهات شرعی در عید سعید فطر سال 1400 اشاره کرد و گفت: سایت مشارکتهای مردمی سازمان به آدرس mosharekat.behzisti.ir و اپلیکیشن‌های فعال مانند؛ آپ، سکه، تاپ، همراه کارت ، ستاره یک ، کیپاد، 724 ، پاس و سامانه‌های کدهای دستوری #9*7*733* و #5*5*741* از جمله شیوه‌های جذب وجوهات فطریه است.

معاون امور مشارکتهای مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه مددجویان بهزیستی افراد دارای معلولیت و آسیب دیده هستند و نیاز به حمایت و خیر جمعی دارند، خیرین  می‌توانند وجوهات فطریه عام خود را از طریق شماره کارت مجازی 6367957070707075 متصل به حساب مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی واریز کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۸۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان