//
کدخبر: ۳۰۹۲۳۲ //

امتحانات کدام دانشجویان حضوری برگزار می‌شود؟

با اجرای طرح واکسیناسیون در میان برخی از دانشجویان ممکن است امتحانات این دانشجویان به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

 امتحانات کدام دانشجویان حضوری برگزار می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 در آستانه پایان‌ ترم دانشگاه‌ها، چگونگی برگزاری امتحانات دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه با تغییر رنگ شهرها با توجه به میزان شیوع ویروس کرونا مدام دانشجویان می‌پرسند که بالاخره امتحانات پایانی چگونه برگزار می‌شود؟

پیش از این در اسفندماه 99 معاون آموزشی وزارت علوم دستورالعملی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد تا بر اساس آن امتحانات پایان‌ترم جاری در مناطق کم‌خطر به‌صورت حضوری برگزار شود. بر مبنای این دستورالعمل؛ در مناطق کم‌خطر از نظر همه‌گیری بیماری کرونا باید زمینه حضور دانشجویان در دانشگاه برای شرکت در آزمون پایان نیمسال، بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری در نظر گرفته شود. تدبیر دانشگاه در برگزاری امتحان حضوری باید با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکل‌های بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ باشد.

البته در این دستورالعمل تأکید شده است که به‌سرعت درباره نحوه برگزاری امتحانات تصمیم‌گیری و به اطلاع دانشجویان رسانده شود. حال که از نیمه ماه اردیبهشت گذشته هنوز دانشگاه‌ها درباره حضوری شدن امتحانات تصمیم نگرفته‌اند.

دانشگاه‌ها در انتظار تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا

با این حال بسیاری از دانشگاه‌ها منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا برای برگزاری امتحانات هستند. البته روز گذشته علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که هیچ امتحانی در خردادماه برگزار نمی‌شود. بر این اساس حتی قرار است برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 که باید در خردادماه برگزار می‌شد، به تعویق بیفتد.

واکسیناسیون دانشجویان پزشکی

البته در این میان دانشجویان پزشکی در اولویت دریافت واکسن قرار دارند و هر روز دانشجویان بیشتری از گروه پزشکی واکسینه می‌شوند. بر این اساس ممکن است که امتحانات این دانشجویان به‌صورت حضوری برگزار شود. حسین قنبری مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در این باره می‌گوید: آزمون‌های پایان‌ترم در دانشگاه‌های علوم پزشکی همانندترم پیش برگزار خواهند شد و برگزاری آزمون به‌صورت حضوری یا مجازی بستگی به شرایط هر دانشگاه با توجه به کرونا دارد.

وی همچنین این احتمال را مطرح می‌کند که اگر واکسیناسیون دانشجویان در برابر کرونا به‌خوبی پیش برود ممکن است دانشگاه‌های علوم پزشکی با رعایت پروتکل‌های مربوطه امتحانات را حضوری برگزار کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند واکسیناسیون دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکنون مثبت بوده و معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز از دانشگاه‌ها گزارش عملکرد خواسته است پیش‌بینی می‌شود تا پایان این ماه دانشجویان در اولویت در برابر کرونا واکسینه شوند.

البته آنچه که تاکنون قطعی است نحوه برگزاری امتحانات پایانی در شهرهای نارنجی و قرمز است که به‌صورت مجازی خواهد بود اما نحوه برگزاری امتحانات در شهرهای زرد و آبی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که اکنون ۱۰۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

تقویم آموزشی دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که امتحانات دانشجویان از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا پایان تیرماه ادامه دارد. با این حال باید منتظر بود که تا زمان برگزاری امتحانات وضعیت رنگ‌بندی شهرها چگونه خواهد بود و ستاد کرونا در این زمینه چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان