//
کدخبر: ۳۰۰۱۰۵ //

آزمایش واکسن سوم ضدکرونای روسیه در سطح بین‌المللی آغاز شد

"سرگئی سابیانین" شهردار مسکو و معاون رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه اعلام کرد که مرحله سوم آزمایش واکسن اسپوتنیک لایت که آزمایش بین المللی آن بر روی انسان است، امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

آزمایش واکسن سوم ضدکرونای روسیه در سطح بین‌المللی آغاز شد

 به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، سابیانین امروز گفت: مرحله آزمایش بین المللی واکسن اسپوتنیک لایت در مسکو و امارات عربی متحده آغاز شده است.  

 در این مرحله ۳ هزار نفر از مسکو و ۳ هزار نفر هم از امارات شرکت دارند.  

به گفته سابیانین، مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن اسپوتنیک لایت در ۱۰ درمانگاه شهر مسکو برگزار می شود و افرادی که به سن بلوغ رسیده اند و نیز کسانی که واکسن اسپوتنیک وی نزده و عارضه ای هم ندارند می توانند در این مرحله آزمایش بالینی اسپوتنیک لایت شرکت کنند.

به گزارش فرتاک نیوز، وی خاطرنشان کرد: واکسن "اسپوتنیک لایت" مراحل نخست آزمایشات را پشت سر گذاشت و تمامی دریافت کنندگان این واکسن در برابر کووید-۱۹ ایمنی و مصونیت پیدا کرده اند.

سابیانین این را نیز گفت که تاکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر در مسکو با استفاده از واکسن "اسپوتنیک وی" واکسینه شده اند

مراحل اول و دوم آزمایش بالینی واکسن ضدکرونای «اسپوتنیک لایت» در اوایل ماه ژانویه جاری با مجوز رسمی وزارت بهداشت روسیه آغاز شد و مرکز ویروس شناسی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این آزمایش ها را برعهده داشت.

کریل دمیتریف رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندر کار تامین مالی طرح تولید واکسن اسپوتنیک وی) پیشتر اعلام کرد که اسپوتنیک لایت نوع جدید واکسن اسپوتنیک وی بیشتر به کشورهای دیگر عرضه خواهد شد و در روسیه از اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون استفاده خواهد شد.

این واکسن جدید ضدکرونا در سه مرکز درمانی در مسکو و سن پترزبورگ (شامل بیمارستان سچنووا در مسکو و انستیتو درمانی اکو بزآپاسنست و انستیتو اسمورودینتسوا) آزمایش شد.

در آزمایش های بالینی واکسن اسپوتنیک لایت ۱۵۰ فرد داوطلب شرکت کردند.  

واکسن اسپوتنیک لایت ۸۵ درصد کارایی دارد که کمتر از میزان اثرگذاری اسپوتنیک وی با اثرگذاری ۹۲ درصدی است.

«الکساندر گینزبورگ» رئیس  مرکز ویروس شناسی گمالیا روسیه اعلام کرد: «واکسن اسپوتنیک لایت» (واکسن سوم کرونا در روسیه) تا ۵ ماه مصونیت در بدن فرد دریافت کننده ایجاد می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۱۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان