//
کدخبر: ۲۹۸۸۵۸ //

قالیباف عازم روسیه شد

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت «ویچیسلاو والودین»رییس دومای دولتی روسیه عازم مسکو شد.

قالیباف عازم روسیه شد

رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش برای دیدار با همتای روسی خود عازم این کشور شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این سفر سه روزه علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت روسیه، دیدارهایی با همتایان خود در دوما و سنا، مقامات اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی این کشور خواهد داشت.

نشست‌های مختلف در حوزه مسائل اقتصادی و ارتباطات تجاری بخش مهمی از برنامه‌های سفر رییس مجلس به روسیه است.

حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده‌های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی نیز از دیگر برنامه‌های رییس مجلس در مسکو است.

به گزارش فرتاک نیوز، ‌در این سفر حجت الاسلام ذوالنوری رییس و ابوالفضل عمومی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی و سیدجواد ساداتی‌نژاد رییس کمیسیون کشاورزی، ‌رییس مجلس را همراهی می‌کنند.

روز گذشته «مجتبی توانگر» نماینده مردم تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: قالیباف، پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفت و پوتین برای دریافت پیام مهم مقام معظم رهبری، نماینده ویژه معرفی کرد.

به گفته نماینده مردم تهران، ‌ری شمیرانات و اسلامشهر دیدار با رییس جمهور روسیه در دستور کار و در حال برنامه‌ریزی بوده است، اما دیدار با پوتین در روسیه پروتکل‌های ویژه‌ای دارد که رییس مجلس شورای اسلامی پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته است و به همین جهت پیام مهمی که رییس مجلس در این سفر حامل آن هستند در دیدار با نماینده معرفی شده توسط پوتین طرح خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۸۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان