//
کدخبر: ۲۹۲۰۲۸ //

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور: با کمبود استاد مواجه هستیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با کمبود بیش از ۲۰۰۰ استاد در دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور: با کمبود استاد مواجه هستیم

دکتر حسین خنیفر شامگاه ۲۵ آذر ماه در نشست بسط، تبیین و ترویج گفتمان تربیت معلم که بصورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحثی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بودیم  مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه و دانشگاهیان و بویژه دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان یا نظام تعلیم و تربیت معلم پیش از دانشگاه‌های رسمی کشور وجود داشته است و ارکان نظام برای این دانشگاه زحمات زیادی را متحمل شدند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: تحقق سند تحول بنیادین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از نام تعلیم و تربیت است که با تربیت دانشجویان مومن،مودب، در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی،کارآفرین، دانا به علم روز بتوانیم بخش کوچکی از این سند را محقق کنیم.

خنیفر در خصوص تامین معلم برای نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد: ما با بازنشستگی خیلی از معلمین صاحب سبک و پیشکسوت مواجه خواهیم بود و ضرورت دارد برای این موضوع فکر اساسی شود.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو معلم پذیرش کرده  و بخش مهمی از تامین معلم را براساس برنامه‌ریزی برطرف خواهد کرد.

این مسئول افزود: یکی دیگر از مطالبات رهبری حضور دانشجو معلمان در صحنه و به روز بودن آنهاست و مسلح شدن آنان به دانش روز و مهارتها نقش اساسی در نظام تعلیم و تربیت خواهد داشت.

خنفیر گفت: امیدواریم با الگو قرار دادن سندتحول بنیادین و تربیت معلم در تراز انقلاب،با تامین اساتید بیشتر در سال‌های آینده بتوانیم به اهداف ترسیم شده برسیم.

وی با اشاره به اینکه با کمبود بیش از ۲۰۰۰ استاد در دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم، بیان کرد: پیگیر پرداخت مطالبات دانشجو معلمان، ترمیم فضاهای آموزشی و تامین بودجه هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۰۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان