//
کدخبر: ۲۸۰۱۰۶ //

توضیحات سخنگوی سازمان سنجش درمورد زمان اعلام نتایج نهایی کنکورهای سال ۹۹

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور زمان نتایج نهایی کنکورهای سال ۹۹ را اعلام کرد.

 توضیحات سخنگوی سازمان سنجش درمورد زمان اعلام نتایج نهایی کنکورهای سال ۹۹

فاطمه زرین آمیزی درباره برنامه زمان بندی اعلام نتایج نهایی آزمون های سال ۹۹ گفت:  سازمان سنجش آموزش کشور ابتدا نتیجه آزمون های کاردانی نظام جدید و کارشناسی ناپیوسته را که در ۱۴ شهریور برگزار شد، در نیمه دوم مهرماه اعلام می کند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی درباره زمان اعلام نتیجه نهایی آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری هم اظهار داشت:  بعد از نتیجه آزمون های ۱۴ شهریور با توجه به شرایط نخست نتیجه کنکور کارشناسی ارشد و بعد کنکور دکتری اعلام می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درمورد زمان اعلام نتیجه کنکور سراسری و پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور،  نتیجه نهایی آزمون سراسری و پذیرش بدون آزمون هفته نخست آبان ماه به اطلاع داوطلبان می رسد.

به گزارش ایرنا، کنکور دکتری ۹۹ روز پنج شنبه ۹ مردادماه در ۶۰ شهر کشور و با رقابت بیش از ۱۶۰ هزار نفر برگزار شد؛ فرآیند پذیرش داوطلبان این آزمون هم اکنون در مرحله مصاحبه مجازی اعضای هیأت علمی با داوطلبان دعوت شده به مصاحبه قرار دارد.

کنکور کارشناسی ارشد نیز روزهای ۱۶ تا ۱۸ مردادماه با رقابت بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب برگزار شد؛ فرایند انتخاب رشته داوطلبان این آزمون به پایان رسیده است.

آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سال ۹۹ نیز در روزهای ۲۹ مرداد تا اول شهریورماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد، فرایند انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده این آزمون نیز از فردا چهارشنبه دوم مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

فرآیند ثبت نام داوطلبان برای پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها نیز تا هفتم مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد.

در آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی که آزمون آن ۱۴ شهریورماه برگزار شد، تعداد ۴۰ هزار و ۲۷ نفر زن و ۵۱ هزار و ۶۰ نفر مرد شرکت کردند؛ همچنین تعداد داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۶ هزار و ۲۸۶ نفر اعلام شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان