//
کدخبر: ۲۷۰۶۳۳ //

چالش بهزیستی برای فرزندخواندگی؛ عمده تقاضا برای کودکان کمتر از ۲ تا ۳ سال

معاون اجتماعی سازمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بهتر شدن اصلاح قانون فرزندخواندگی یک چالش در این بخش را تقاضاهای بیشتر برای کودکان کمتر از ۲ تا ۳ سال عنوان کرد.

چالش بهزیستی برای فرزندخواندگی؛ عمده تقاضا برای کودکان کمتر از ۲ تا ۳ سال
به گزارش فرتاک نیوز،

 حبیب الله مسعودی درباره موضوع فرزندخواندگی با اشاره به اصلاح قانون در این زمینه و بهتر شدن شرایط فرزندخواندگی اظهار کرد: پیشتر کودکانی که پدر و مادر نداشتند، فرزندخوانده می‌شدند اما الان شرایط فرزندخواندگی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 87 درصد کودکانی که در مراکز شبه‌خانواده زندگی می‌کنند، یک پدر و مادر شناخته شده دارند همچنین الان به خانواده‌هایی که فرزند دارند و خانم‌های مجرد بالای 30 سال هم فرزند داده می‌شود که این موضوعات با اصلاح قانون در سال 92 اتفاق افتاده است.

مسعودی فرید تأکید کرد: در داخل سازمان بهزیستی هم اقداماتی انجام شده است و همکاران‌مان ملزم شده‌اند که پرونده کودکان را پایش کنند.

وی ادامه داد: در جامعه هم برای فرزندخواندگی تغییر رویکردی ایجاد شده است، قبلاً خانواده‌ها برای این موضوع تمایل نداشتند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته 160 کودک دارای بیماری و معلولیت به فرزندخواندگی رفتند اما هنوز چالش‌هایی داریم به عنوان مثال درخواست‌ها بیشتر برای کودکان کمتر از 2- 3 سال است اما در سنین بالاتر هم کودکان عالی هستند که می‌توان آنها را به فرزند خواندگی داد و این کودکان اگر محبت ببینند جلب خانواده می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۶۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان