//
کدخبر: ۲۶۱۰۴۹ //

دعای ملت ایران همگام با دیگر پیروان ادیان ابراهیمی برای رفع بلای کرونا

رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درنامه ای به کاردینال میگل آنچل آیوسو گسیو رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان گفت: در روزدعا ، دعای ملت ایران همگام با دیگر پیروان ادیان ابراهیمی برای رفع بلای ویروس کرونا خواهد بود.

دعای ملت ایران همگام با دیگر پیروان ادیان ابراهیمی برای رفع بلای کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،به دنبال اعلام روز پنج شنبه ۱۴ می ۲۰۲۰ برابر با   ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ به عنوان روز دعا، روزه داری و انجام امورخیریه برای رفع بلای کرونا از جهانیان، مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نامهای به رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان همراهی و همگامی ملت ایران با دیگر پیروان ادیان در سراسر جهان در این دعای همگانی را اعلام کرد.

در بخشی از نامه حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری رئیس مرکز یاد شده آمده است: «ملت ایران نیز همصدا و همراه با دیگر برادران و خواهران خود از ادیان مختلف در سراسر جهان،  ضمن استقبال از این دعوت در موعد مقرر و در حالی که ایام روزه داری ماه مبارک رمضان را سپری میکنیم برای رفع این ویروس منحوس از عرصه گیتی دست به دعا به درگاه خداوند متعال خواهیم برداشت.

همچنین با هماهنگی مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگها با برخی خیرین، بسته هایی با عنوان" کمک های مومنانه " به همین مناسبت به نیازمندان  کشورمان بویژه درمیان دیگر پیروان ادیان توحیدی اهدا میگردد.

با این امید که این همدلی ناشی از ایمان به خداوند قادر متعال که بین انسانها در سراسر جهان نضج یافته موجب گردد درهای رحمت الهی به سوی انسان ها گشوده تر گردد و از این بلای جهانگیر رهایی یابد.

مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها در نامه خود متن کامل دعای هفتم صحیفه سجادیه را به عنوان متن منتخب خود برای قرائت در این روز به واتیکان معرفی کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان