//
کدخبر: ۲۳۷۰۹۲ //

۱۴ میلیارد تومان کالای قاچاق و داروی غیرمجاز در پایتخت کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اعلام کرد: ۱۳میلیارد تومان کالای قاچاق در بازدید از ۴۰ باب انباری و یک میلیارد تومان داروی غیرمجاز در تهران بزرگ کشف شد.

۱۴ میلیارد تومان کالای قاچاق و داروی غیرمجاز در پایتخت کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ نعمت اله علیپور از اجرای سومین مرحله از طرح مبارزه با قاچاقچیان کالا خبر داد و اظهار داشت: در پایش های اطلاعاتی مشخص شد تعدادی از قاچاقچیان حرفه ای پس از خرید کالا از جنوب و شرق کشور، محموله ها را در انبارها و باراندازهای محدوده شهرری دپو کرده تا در فرصت مناسب به بازار عرضه کنند که بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت عمومی قرار گرفت و با تایید صحت اخبارهای دریافتی نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد.

وی با اشاره به اینکه دستور بازدید از این محل ها و دستگیری متهمان اخذ شد، گفت: ۱۷ اکیپ عملیاتی برای بازدید از این محل ها با همکاری تیم های عملیاتی فرماندهی یگان امداد پایتخت اعزام  و تیم های اعزامی موفق شدند در عملیات های همزمان از ۴۰ باب انباری و بارانداز بازدید کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه در اجرای این طرح کارآگاهان موفق شدند  چهار قاچاقچی کالا را در حال تخلیه بار به داخل دو انباری شناسایی و دستگیر کنند، گفت: در یکی از انبارها قاچاقچیان در حال تخلیه ۲ دستگاه تریلر ترانزیت با پلمب گمرکی بودند که خودروها توقیف و محموله آنها شامل لوازم آشپزخانه و لوازم موسیقی با ۲۱ دستگاه کامیونت کرایه ای به پلیس امنیت اقتصادی انتقال یافت.

علیپور در خصوص تخلیه محموله های قاچاق در انباری دیگری توسط قاچاقچیان، گفت: در این رابطه سه دستگاه تریلی حامل یک هزار و ۵۰ رول پارچه خارجی فاقد مجوز گمرکی و فاکتور خرید توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کشف ۱۰میلیارد ریال داروی غیر مجاز در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از دستگیری ۵ فروشنده و کشف ۶۸ هزار و ۱۸۵ قلم داروی های تقلبی و بدون مجوز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

علیپور گفت: با دریافت گزارش های مردمی مبنی بر اینکه در مرکز پایتخت به ویژه در خیابان های ناصر خسرو، میدان سعدی و سایر محدوده های شهری تعدادی افراد از شرایط روحی و روانی بیمار و همراهان آن سوء استفاده کرده و اقدام به فروش داروی های غیر مجاز و تقلبی می کنند، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که متهمان، دارو های تقلبی را در مخفیگاه هایشان در همان حوالی پنهان و با شناسایی خریداران، اقدام به عرضه داروی های تقلبی و غیر مجاز می کنند.

این مقام انتظامی با بیان این که در این رابطه ۱۱ باب منزل محل دپوی داروهای غیر مجاز شناسایی شد، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و طبق دستور ۹ تیم عملیاتی به مخفیگاه متهمان اعزام شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد: در بازرسی از این محل ها ۶۸ هزار و ۱۸۵ قلم داروهای غیر مجاز از قبیل قرص، کپسول، شربت، سرم، پودرهای نیروزا ، داروهای خاص و نایاب کشف و در این رابطه ۵ فروشنده داورهای تقلبی نیز دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: متهمان به دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی معرفی شده اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان