//
کدخبر: ۲۲۰۶۳۱ //
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد؛

ارائه یک میلیون و ۴۹۲ هزار خدمت پزشکی به زائران اربعین در خاک عراق

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه یک میلیون ۴۹۲ هزار و ۵۰۸ خدمت پزشکی و درمانی به زائران ایرانی اربعین در خاک عراق و شهرهای مقدس و مذهبی نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا از سوی پزشکان داوطلب هلال احمر خبر داد.

ارائه یک میلیون و ۴۹۲ هزار خدمت پزشکی به زائران اربعین در خاک عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدتقی حلی ساز با ارائه آخرین آمار  خدمات ارائه شده به زائران ایرانی اربعین از ۱۴ تا ۲۵ مهر این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: در مدت یادشده ۵۱۶ هزار و ۴۲۲ نفر از زائران ایرانی اربعین در درمانگاه های هلال احمر ویزیت رایگان شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۶۱ هزار ۸۵۸ نفر از خدمات تزریقات، ۴۶ هزار و ۵۲۰ نفر از خدمات تست فشار خون، ۵۸ هزار و ۲۵۷ نفر از خدمات پانسمان، چهار هزار و ۵۸۸ نفر از خدمات نوار قلب بهره مند شدند.

حلی ساز توضیح داد: کنترل قند خون ۱۴ هزار و ۹۹۶ نفر، بخیه ۶۸۰، سرم تراپی برای ۳۷ هزار و ۷۹۹ نفر از دیگر خدمات ارائه شده پزشکان، پرستاران و پرسنل بهداشتی و درمانی حاضر در درمانگاه های و پایگاه های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در عراق بوده است.

وی افزود: در مدت یادشده ۷۹۶ زائر ایرانی اربعین به بیمارستان های عراق و ۱۱۳ نفر دیگر نیز  به ایران ۱۱۳ اعزام شده‌اند، ۴۶۲ مورد خدمات سونداژ، ۲۳۱ مورد خدمات اکسیژن تراپی، هزار و ۴۶۰ مورد گچ گیری و آتل بندی، ۴۹۱ هزار و ۶۶۹ مورد نسخ داروخانه و ۱۷۰ هزار و ۶۶۷ مورد OTC در خاک عراق انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ویزیت روزانه ۶ هزار زائر بیمار در درمانگاه‌های هلال‌احمر ایران در کشور عراق و گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر با یک برنامه ریزی منسجم در پایگاه‌های مختلف درمانی در عراق مستقر بوده و به زائران خدمت می‌کنند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در اربعین سال جاری حجم داروها و تعداد پایگاه‌های درمانی خود را در کشور عراق نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داده اما با توجه به افزایش زائران و مشتاقان این سفر معنوی که فراتر از پیش بینی‌ها بوده است، تعداد مراجعه‌کنندگان به درمانگاه‌ها بالا بوده و روزانه حدود ۶ هزار زائر در درمانگاه‌های هلال احمر در کشور عراق ویزیت می‌شوند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده‌ دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائرین ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره‌گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه‌های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.  

هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون‌ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زایران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان جهان تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز ۱۶ صفر است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان