//
کدخبر: ۲۱۹۷۵۸ //
رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

پیدا شدن گمشدگان در مراسم پیاده‌روی اربعین

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تنها در چهار روز به ۳۹۵ نفر از گمشدگان در مراسم پیاده‌روی اربعین امدادرسانی شده است.

 پیدا شدن گمشدگان در مراسم پیاده‌روی اربعین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان، امداد گمشدگان و راهنمایی زائران را از جمله ماموریت‌های اصلی سازمان حج و زیارت در ستاد اربعین دانست و افزود: ستاد گمشدگان را در مناطق مختلف در عراق و نیز مرزهای خروجی فعال کرده‌ایم و در این رابطه از ظرفیت‌ها و توان مردمی هم بهره برده‌ایم.

او اضافه کرد: سامانه «مصباح» به این منظور در کنار برخی دیگر از سامانه‌های مردمی در حوزه امداد و اطلاع‌رسانی به زائران در ستاد مشترک گمشدگان به صورت متمرکز فعال شده تا ضمن دریافت اطلاعات و اطلاع‌رسانی به مردم و ارتباط بین بخش‌های خدماتی و زائران در این حوزه عملکرد موثری داشته باشد.

او ادامه داد: با ایجاد این سامانه، دو کودک در کوتاهترین زمان ممکن با دریافت اطلاعات از مصباح، والدینشان شناسایی و به خانواده تحویل داده شدند.

رشیدیان اظهار کرد: در بحث امداد گمشدگان همچنین با کنسولگری‌ها هماهنگی شده تا در راه‌ماندگان و یا کسانی که مدارک‌شان گم می‌شود با هماهنگی کنسولگری‌ها به داخل کشور بازگردانده شوند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: برخی از گمشدگان کسانی هستند  که به هر دلیل توسط نیروهای امنیتی در عراق دستگیر می‌شوند و در صورت اثبات بی‌گناهی با کمک کنسولگری آزاد و بازگردانده می‌شوند.

او هلال احمر و امداد پزشکی را یکی دیگر از وظایف نظارتی سازمان حج و زیارت در اربعین امسال ذکر کرد و یادآور شد: شرح خدمات امداد، نجات و پزشکی با توجه به نیازهای سفر و تجارب خوب هلال احمر تنظیم و مقرر شده است برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران اربعین تلاش و اقدام کنند.

رشیدیان گفت: با توجه به حجم بالای زائران و نیاز خدمات‌رسانی بیشتر، اورژانس نیز در مرز و آن سوی مرز خدمات خوبی ارائه کرده است. ضمن آن‌که در شرایط کنونی در مرزهای خسروی، چذابه و نیز مهران به ناچار برای خدمات‌رسانی به جمعیت گسترده زائران هم مستقر شده‌اند.

او ادامه داد: در مرز زرباطیه در داخل خاک عراق دو پایگاه اورژانس با آمبولانس مجهز استقرار یافته است و امروز به دلیل حجم گسترده زائران عبوری از مهران به سمت کربلا سومین پایگاه مرکز پزشکی اورژانس نیز در خاک عراق در فاصله حدود دو کیلومتری مرز فعال شده است.

رییس سازمان حج و زیارت از دیگر ماموریت‌های اصلی سازمان در اربعین امسال را خدمات بیمه‌ای ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های گسترده بیمه ایران و تلاش آن‌ها برای خدمت به زائران اربعین حسینی در کمیته ذی‌ربط در ستاد اربعین این مجموعه برای پوشش زائران اربعین انتخاب شد و با وجود افزایش شرح خدمات، این شرکت امسال کاهش قیمت هم داشت.

رشیدیان اظهار کرد: امسال تلاش شد بخشی از اشکالات سال‌های گذشته با کمک این بیمه رفع شود. به طور مسلم در تمام خدمات تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم اما عشق به امام حسین (ع) و خدمت به زوار اربعین انگیزه مضاعفی برای همکاری و هماهنگی بیشتر همه نهادها و بخش‌های مردمی برای هم‌پوشانی و هم‌افزایی برای ارتقای خدمت به زائران اربعین است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۷۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان