//
کدخبر: ۲۱۲۴۷۴ //

برپایی اردوگاه ۱۵ هزار نفره برای اسکان زوار اربعین

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آماده‌باش دو هزار نیروی هلال احمر برای اربعین امسال خبر داد و گفت: دو اردوگاه اسکان اضطراری نیز با ظرفیت 15 هزار نفر برپا می‌شود.

برپایی اردوگاه 15 هزار نفره برای اسکان زوار اربعین
به گزارش فرتاک نیوز،

عادل شفیعی در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای استقبال از زوار اربعین در کرمانشاه انجام شده، اظهار کرد: طرح ویژه اربعین جمعیت هلال احمر از 13 تا 30 مهر اجرا می‌شود، اما اقدامات مقدماتی از هم اکنون آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام اربعین 21 پایگاه ثابت و موقت هلال احمر در نقاط مختلف استان در آماده‌باش هستند، همه تجهیزات و امکانات برای آنها فراهم خواهد بود و خدماتی مانند امداد و نجات حوادث جاده‌ای، اسکان اضطراری و... را ارائه می‌دهند.

معاون امداد و نجات  جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به وجود قرارگاه هلال احمر در مرز خسروی، یادآور شد: 15 تیم عملیاتی پنج نفره به همراه 15 دستگاه آمبولانس در این قرارگاه مستقر می‌شوند.

شفیعی از استقرار یک فروند بالگرد در این قرارگاه مرزی خبر داد و تاکید کرد: در داخل پایانه خسروی نیز دو تیم عملیاتی خانم‌ها و آقایان در آماده‌باش هستند.

وی خاطرنشان کرد: تیم عملیاتی "توانا" خواهران نیز در خود قصرشیرین مستقر خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه 10 دستگاه موتورلانس نیز برای این ایام آماده است، گفت: موتورلانس‌ها برای درمانهای فوری که به دلیل ازدحام خودرو امکان تردد آمبولانس وجود ندارد پای کار هستند.

به گفته این مسئول، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه تیم کامل درمانی نیز آماده خدمت رسانی به زوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در کشور عراق به سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور واگذار شده، تاکید کرد: در صورت نیاز در این زمینه نیز مشارکت خواهیم داشت.

شفیعی افزود: دو دستگاه خودرو ارتباطی نیز برای فراهم کردن زیرساخت‌های مخابراتی و تصویری در این ایام آماده می‌شود.

وی همچنین از برپایی دو اردوگاه اسکان اضطراری هم خبر داد و عنوان کرد: یک اردوگاه با ظرفیت 10 هزار نفر در خسروی و یک اردوگاه با ظرفیت پنج هزار نفر در قصرشیرین خواهیم داشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت‌های این اردوگاه‌ها در حال فراهم شدن است، افزود: این اردوگاه‌ها 10 روز قبل از اربعین آماده خواهد بود.

به گفته شفیعی، در ایام اربعین در مجموع دو هزار نفر نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر پای کار هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۴۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان