//
کدخبر: ۲۰۷۱۹۶ //

جشنواره آیینی سنتی بار دیگر به محک آمد

اعضای گروه جشنواره آیینی سنتی، با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، به بیمارستان فوق تخصصی محک آمدند.

جشنواره آیینی سنتی بار دیگر به محک آمد
به گزارش فرتاک نیوز،

اعضای این گروه که پیش از این، افتتاحیه هجدهمین دوره جشنواره خود را در سال ۱۳۹۶ در موسسه خیریه محک برگزار کرده بودند، بار دیگر نیز با در هم آمیختن هنر و فرهنگ اصیل ایرانی باور به این حقیقت را در دل‌ کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان زنده کردند که سرطان پایان کودکی نیست. این گروه همچنین با اجرای نمایش‌های اصیل و سنتی خطه آذربایجان در اتاق‌های بستری و اقامتگاه محک، روزی متفاوت برای قهرمانان کوچک محک ساختند.

محمد یوسفی‌زاده سرپرست گروه تَکم، یکی از گروه‌های اجرا کننده در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی در خصوص حضور این گروه در محک گفت: سومین بار است که به محک می‌آییم و باید بگویم که اجرا برای کودکان محک برای ما یک افتخار است و همواره از این همکاری به خود می بالیم.

وی ادامه داد: هدف‌ ما از اجرا برای کودکان محک، شاد کردن آنها است زیرا می‌دانیم که آنها وخانواده‌هایشان در مسیر مبارزه با بیماری سرطان راه سختی در پیش دارند.

یوسفی‌زاده با اشاره به مضامین اشعار اجرا  شده توسط این گروه تصریح کرد: تَکم به معنای شادی است و سعی کردیم مضامین اشعار انتخاب شده، پیام‌آور شادی، امید و انگیزه باشد.

حضور اعضای این جشنواره هر سال زیر سقف این خانه سبب می‌شود تا کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان یک روز شاد، بدون دغدغه درمان سرطان را تجربه کرده و خاطرات خوب این روزها را در ذهنشان ثبت کنند.

محک قدردان تمامی هنرمندانی است که هنر والای خود را در راستای حمایت از فرزندان این مرز و بوم به کار می‌گیرند و باور دارد با همراهی آنها است که می‌تواند روزی بهبودی تمام کودکان مبتلا به سرطان را جشن بگیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۱۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان