//
کدخبر: ۱۳۸۱۸۳ //

بالغ بر۳۰ موکب در چذابه دچار خسارت شدند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: از ساعت۳ بامداد تا ۶ صبح بالغ بر۳۰ موکب دولتی، نیمه دولتی و مردمی دچار خسارت شدند اما با این وجود همکاری خوبی از سوی دستگاه‌ها و آبگرفتگی‌های ایجاد شده در مواکب را با مکنده تخلیه کردیم.

بالغ بر۳۰ موکب در چذابه دچار خسارت شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تسنیم شهاب صدیقی امشب در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی چذابه اظهار داشت: تا پایان امروز قرار بود باند جنوبی مواکب آسفالت شود ولی به دلیل بارندگی روز گذشته 600 متر از ضلع جنوبی در طول باقیمانده که یک سوم محسوب می‌شود همچنین نیمه دوم باند جنوبی کامل که به خاطر خیس بودن جاده آسفالت تعطیل شد.

وی افزود: حدود 12 الی 14 هزار خودرو در پارکینگ شمالی ظرفیت پارک دارند و اکنون بالغ بر 50 درصد از ظرفیت آن هنوز خالی است همچنین نصب دوربین و پلاک خوان در پارکینگ‌ها نیز تا عصر امروز با نصب دو پایه برق به اتمام می‌رسد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان تاکید کرد: شب گذشته خداوند لطف کرد که با وجود نوع سازه‌های ایجادی خسارت جانی نداشتیم اما بالاترین تلفات سازه‌ای را در موکب فولاد داشتیم زیرا به صورت ناایمن ساخته شده بود و به همین خاطر فروریخت.

وی تصریح کرد: از ساعت3 بامداد تا 6 صبح بالغ بر30 موکب دولتی، نیمه دولتی و مردمی دچار خسارت شدند اما با این وجود همکاری خوبی از سوی دستگاه‌ها و آبگرفتگی‌های ایجاد شده در مواکب را با مکنده تخلیه کردیم و خود مردم از ابتدای صبح کار خدمات رسانی را شروع کردند.

صدیقی گفت: امروز صبح بحث قطعی آب از مبدأ باعث اذیت و آزار شده بود و تقاضای آب کمی بالا رفت ولی با تلاش‌های صورت گرفته آبرسانی با تانکر انجام شد.

همچنین علیداد کیانی در این جلسه عنوان کرد: از بدو شروع کار مواکب جدید بیش از 15 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع کار شده است

وی افزود: بیش از 340 مورد انشعاب به مواکب داران واگذار شده و پکیج سرویس‌های بهداشتی سیار را تأمین آب کردیم و با تأمین هزینه لوله‌ها را نیز تغییر دادیم.

معاون بهره برداری آبفا روستایی خوزستان بیان کرد: تأمین آب بیش از 50 چشمه حمام انجام شد همچنین از شهرستان شوش برای مصارف چای و مواد غذایی که بر اساس استانداردهای بهداشتی و کلر مورد تأیید است آب تامین شد.

وی ادامه داد: مخزن ذخیره نیز از همان اول نصب و تاکنون به بیش از 30 مورد رسیده و از آن برای ساخت و ساز و دیگر مصارف استفاده می‌شود.

کیانی گفت: یک دستگاه کلرزن نزدیک به مخازن پنج تایی نصب کردیم که بعد از تنظیم مطابق استانداردها آب را منتقل می‌کند همچنین اکیپ تعمیرات و رفع اتفاقات ناخواسته نیز مستقر است.

وی افزود: اکیپ‌های نامحسوس در سطح مواکب و توزیع آب بازرسی را انجام می‌دهند. همچنین آب مواکب بین راهی شهرهای ورودی خوزستان تا پایانه‌های مرزی تامین می‌شود و در هر شهری که موکب راه اندازی شود مخازنی در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۱۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان