//
کدخبر: ۱۲۸۲۷۸ //
شهردار شیراز:

بوستان دراگ شیراز بدون مطالعه کارشناسی احداث شده است

شهردار شیراز گفت: طرحی جامع برای احداث بوستان یک هزار هکتاری دراگ تهیه نشده و ساخت این پارک کوهستانی، بدون مطالعه و غیرکارشناسی صورت گرفته است.

بوستان دراگ شیراز بدون مطالعه کارشناسی احداث شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

حیدر اسکندرپور در نشست شورای شهر شیراز افزود: در سال های گذشته و در دوران مدیریت قبلی شهرداری و شورای شهر شیراز، برای عدم تصرف زمین های اطراف این شهر با مذاکره با اداره های منابع طبیعی و راه و شهرسازی، حدود 12هزار هکتار از اراضی اطراف شیراز به تصرف شهرداری درآمد.

اسکندرپور با اشاره به مفید بودن این اقدام برای جلوگیری از تصرف این زمین ها به وسیله دستگاه ها و اشخاص مختلف، اظهار داشت: بوستان دراگ نیز با مساحت یک هزار هکتار از این محل به تصرف شهرداری شیراز درآمد.

وی اضافه کرد: متاسفانه هیچ طرح و برنامه ریزی جامعی قبل از احداث بوستان دراگ تهیه نشده و اقدامات عمرانی در این بوستان با استفاده از نظرات کارمندان شهرداری و بدون مطالعه و به صورت غیرکارشناسی انجام شده است.

شهردار شیراز، همچنین در این نشست با ارایه لایحه ای به شورای اسلامی این شهر، خواستار بررسی طرح پیشنهادی شهرداری برای تدوین برنامه ای کارشناسی برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز بوستان دراگ شد.

تصویب کلیات بوستان 580 هکتاری دراک در شورای شهر شیراز

در ادامه این جلسه، کلیات طرح بوستان بزرگ کوهستانی 580 هکتاری دراک، بررسی و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، مقرر شد در قالب بودجه مصوب شهرداری، مطالعات زیست محیطی، نحوه تامین آب پروژه، ساختار زمین شناسی و ژئو تکنیک و همچنین مطالعات اجتماعی آن برای تصویب به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز ارایه شود.

مقیاس عملکرد و سطح عمل پروژه، مطالعات شبکه حمل و نقل و نحوه دسترسی ها، برآوردهای مالی و سرمایه گذاری در فازهای بعدی از دیگر مواردی است که باید برای تصویب در اختیار کمیسیون یاد شده قرار گیرد.

همچنین، طرح های جانمایی و احداث بنا در فاز یک بوستان دراگ و فازهای بعدی پروژه نیز باید در کمیسیون نامبرده مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود.

بوستان کوهستانی دراگ شیراز حدود یک هزار هکتار زیربنا دارد و فاز نخست آن که 580 هکتار وسعت آن است در بهار سال 96 به بهره برداری رسید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۲۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان