//
کدخبر: ۵۶۱۶ //

وکلای مهاجرت برای کمک به مهاجران در فرودگاه لس آنجلس حضور یافتند

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز به نقل از یکی از وکلای مهاجرت نوشت: دست کم 10 تا 15 وکیل مهاجرت در پایانه مسافری بین المللی «تام برادلی» در فرودگاه بین المللی لس آنجلس حضور پیدا کردند تا به مسافرانی که عمدتا ایرانی هستند و بازداشت شده اند، کمک کنند.

به گزارش فرتاک نیوز :این روزنامه در شماره دیروز (شنبه به وقت محلی آمریکا) خود افزود: «جوردن کانینگز» (Jordan Cunnings) وکیل مهاجرت امروز گفت، وکلای مذکور هنوز نتوانسته اند تعداد مسافران بازداشت شده را مشخص کنند، زیرا مقامات گمرکی به وکلا و خانواده های بازداشت شدگان اجازه نمی دهند با آنها تماس یا دسترسی داشته باشند.

کانینگز با به تصویر کشیدن نگرانی خانواده هایی که با گل به استقبال عزیزانشان آمده اند، گفت: ما گشت می زنیم و از خانواده ها می پرسیم آیا منتظر کسی هستند که دستگیر شده است؟

این وکیل مهاجرت افزود: برخی از بازداشت شدگان مسافرانی هستند که کارت سبز دارند، گردشگر هستند، کودکانشان به همراهشان هست یا افرادی هستند که دچار مشکلات پزشکی هستند.

به گفته وی، یکی از بازداشت شدگان زنی ایرانی بوده که پنج سال کارت سبز آمریکا را داشته است و مراسم سوگند شهروندیش تا دو هفته دیگر برگزار می شود. وی یک کودک 11 ماه به همراه دارد که شهروند آمریکا محسوب می شود.

کانینگز افزود که افراد به تلفن، افرادی که منتظرشان هستند یا وکلایشان دسترسی ندارند.

گروهی از سازمان های مدافع حقوق بشر، از جمله اتحادیه های آزادی های مدنی روز شنبه با تنظیم شکواییه ای در نیویورک از دو عراقی که از ورود آنها در فرودگاه بین المللی جان اف کندی ممانعت شده بود، حمایت کردند.

این دو تبعه عراقی ساعاتی پس از امضای فرمان ترامپ بازداشت شدند و در این شکایتنامه آزادی آنها که همچنین دارای روادید معتبر آمریکایی هستند درخواست می شود.

پروژه کمک به پناهندگان بین المللی و مرکز ملی قانون مهاجرت اعلام کرده اند اقدامات جداگانه ای را در حمایت از سایر پناهجویان احتمالی، مسافران ومهاجرانی که در سایر ورودی ها متوقف شده اند، بکار خواهند بست.

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارش خود از برنامه ریزی درباره تجمع در حمایت از پناهجویان در فرودگاه لس آنجلس خبر داد. طبق این گزارش این تجمع قرار بود عصر شنبه در واکنش به دستور اجرایی ترامپ در ممانعت از ورود اتباع هفت کشور به خاک آمریکا برگزار شود.

به گزارش فرتاک نیوز ، شماری از آمریکایی ها نیز با تجمع در فرودگاه جان ‌اف‌.کندی نیویورک به فرمان تازه آقای ترامپ، اعتراض کردند و خواهان آزادی پناهنده‌هایی شدند که پس از ورود به آمریکا بازداشت شده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با دفاع از دستور اخیرش گفت که معنی فرمانش 'منع ورود مسلمانان به آمریکا' نیست.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان