//
کدخبر: ۴۰۰۶۶ //
آقای روحانی در جشنواره عمران سلامت:

فشار تحریم به رغم ادعای غرب، فشار بر ملت ایران بود

رئیس جمهور گفت: فشار تحریم بر ایران با وجود آنچه دنیای غرب ادعا می کرد فشار به دولت نبود بلکه فشار بر مردم و زندگی آنان بود.

فشار تحریم به رغم ادعای غرب، فشار بر ملت ایران بود
به گزارش فرتاک نیوز،

آقای روحانی در جشنواره عمران سلامت با اشاره به مشکلات دولت یازدهم در آغاز کار این دولت افزود: در آن مقطع شرایط اقتصادی سخت و پیچیده بود و با رکود تورمی، مساله تحریم، مشکلات محیط زیست و نارسایی ها در بخش سلامت مواجه بودیم.

رئیس جمهور گفت: در 6 ماهه دوم سال 92 که آغاز مسئولیت دولت یازدهم بود تقریبا موفق شدیم برای مسایل مهم و اساسی کشور تصمیم گیری کنیم. برخی از این تصمیمات به موقع و در چارچوب زمان پیش بینی شده و برخی با تاخیر اجرا شد اما موردی نبود که ما نتوانیم از پیچ و خم ها و مشکلات عبور کنیم.

آقای روحانی افزود: نخستین مشکلی که لازم بود حل و فصل شود مساله تحریم بود گرچه بعضی در مقام شعار ممکن است حرف هایی بزنند اما حتی برای تامین تجهیزات پزشکی، داروها و مواداولیه داروسازی با فشار تحریم خارجی مواجه بودیم که بی رحمانه بر ملت ایران وضع شده بود.

رئیس جمهور فشار تحریم ها را به رغم ادعای غرب، فشار بر ملت ایران دانست و گفت: وقتی نفت ما تحریم می شود و درآمد کشور کاهش می یابد بر همه خدمات دولتی تاثیر می گذارد زیرا منبع خدمات دولت عمدتا از دو منبع فروش نفت و مالیات است و زمانی که درآمد و رشد اقتصادی نیست گرفتن مالیات نیز بسیار سخت و گاهی ناممکن می شود.

آقای روحانی افزود: تصمیم ما بر این شد که در مدت یکسال با مذاکره، تحریم ها را حل و فصل کنیم؛ خیلی حرف ها زده می شود اما من به این راه کاملا اطمینان داشتم و می دانستم که در این مسیر می توانیم موفق شویم البته ما به طور موقت و در چند ماه و کمتر از 100 روز به توافق موقت دست یافتیم.

رئیس جمهور گفت: برای توافق کامل هم پیش بینی زمان یکساله را کرده بودیم که این ممکن بود گرچه پیچ و خم هایی ایجاد شد و آن را طولانی تر کرد که اینجا جای بازکردن این مسایل نیست.

در این جشنواره گزارش هایی در زمینه  طرح تحول نظام سلامت با محوریت ارتقاء سطح کمی و کیفی در امور عمرانی حوزه سلامت ارائه می شود و قرار است از مسئولان دولتی و تلاشگران این عرصه، ارگان ها، سازمان ها و نهادهای خیریه  فعال در  طرح تحول نظام سلامت تقدیر شود.

همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی و طرح های عمرانی تاثیرگذار بر خدمات رسانی به آحاد مردم در بخش سلامت به نمایش گذاشته ‌شده است.

 

 

منبع: واحد مرکزی خبر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان