//
کدخبر: ۳۸۷۹۲ //

تحلیل و بررسی حاشیه های حسام الدین آشنا/دست بوسی!

تصویر بوسیدن دست آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان توسط حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور این روزها در فضای مجازی دست به دست می چرخد و واکنش های مختلفی را از سوی اصولگرایان و اصلاح طلبان به همراه دارد.

تحلیل و بررسی حاشیه های حسام الدین آشنا/دست بوسی!
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا این دست بوسی آشنا پیامی را می خواهد منتقل کند و یا باز هم مشاور رئیس جمهور با این اقدام حاشیه ای را ایجاد کرده تا اذهان عمومی را به خود جلب کند.

 

کانال تلگرامی دولت بهار متعلق به طیف احمدی نژاد در مورد این اقدام آشنا می نویسد: دکتر احمدی نژاد: دموکراسی‌‌های کنترل‌شده به پایان راه رسیده‌اند و نتوانسته‌اند آزادی و عدالت را تامین کنند. باید به فکر راه جدیدی باشیم.

 

از سوی دیگر اما اصلاح طلبان نیز در مقابل این اقدام سکوت نکرده تا جایی که جواد امام از فعالان این جریان سیاسی نیز در واکنشی می گوید: "واقعا این مشاور ناآشنا به مطالبات و افکار عمومی می‌تواند کمک‌حال دولت شما در امور استراتژیک باشد؟!"

همچنین داریوش قنبری از فعالان سیاسی اصلاح طلب نیز در واکنش به این اقدام آشنا می گوید" دولت و آقای روحانی بیشتر از آنچه که بسیاری تصور می کنند، با مشکلات و چالش های مختلف دست و پنجه نرم می کنند. لذا لزومی ندارد افرادی مانند آقای آشنا با اظهار نظرهای عجولانه خود باعث ایجاد هزینه برای دولت شوند.

وی ادامه داد: حاشیه سازی های آقای آشنا تنها به ماه‌های اخیر برنمی گردد و اگر نگاهی به فعالیت های ایشان در چهار سال اخیر بیاندازیم متوجه می شوید که در فاصله های زمانی نامشخص باعث شده است که دولت و شخص رئیس جمهور زیر سوال برود. زیرا به هرحال ایشان به عنوان مشاور آقای روحانی شناخته می شوند و هر آنچه مطرح می کنند بیانگر مواضع دولت است. در حالی که بسیاری از اقدامات و نظرات ایشان با اصول و چارچوب دولت همخوانی ندارد و حتی در برخی موارد در تضاد است.

اما پس از افزایش اعتراضات به اقدام حسام الدین آشنا وی در مقام پاسخگویی بر آمد و نوشت: "روحانی در ایام انتخابات تبریز گفت که ما همه می‌توانیم با وحدت و اتحاد و همبستگی و آرامش، با کمک از رهبر عزیز و فرهیخته‌ای که من حاضرم برای برخی امور ده‌ها بار دست ایشان را ببوسم، مشکلات را حل کنیم."

آشنا در این جملات سعی کرده بگوید در کشور برای حل مشکلات نیاز به دست بوسی است و از سوی دیگر جهت گیری عمل خود را به سمت روحانی سوق می دهد تا دست بوسی خود را توجیه کند.

پس از پاسخ آشنا، محمد علی ابطحی از اعضای مجمع روحانیون مبارز و فعال اصلاح طلب در واکنشی اعلام کرد که "دست‌بوسی پر سروصدای دوستم آقای آشنا از آیت‌ا... جنتی البته یک امر شخصی است و جزو حقوق فردی، ممکن است خوشمان بیاید یا نیاید، ولی هر فردی در این امور حق دارد تصمیم خودش را بگیرد. اما توضیح بعدی ایشان که تلویحا نوشته‌اند به خاطر حل مشکلات مردم دست بوسیده‌اند، قابل نقد است. تجربه نشان داده دست‌بوسی و پابوسی مشکلی از مردم حل نمی‌کند. خود آقای آشنا هم می‌دانند. دست‌بوسی آیت‌ا...جنتی را با منت گذاشتن بر مردم نباید توجیه کرد. این توجیه، اهانت بیشتری به آیت‌ا... جنتی است که باید دستش را بوسید تا مشکلات مردم را حل کند. در این مورد یا باید معذرت خواست، یا باید گفت دوست داشتم و خوب کاری کردم. این توضیح آقای آشنا درست نبود."

ابطحی به صراحت اعلام می کند که اقدام اخیر آشنا و توجیه اش باعث اهانت بیشتر به آیت الله جنتی است.

سوال اینجاست حسام الدین آشنا که در طول 4 سال گذشته اقدامات و توئیتر های او با واکنش های مختلف و حاشیه های فراوان همراه بوده چه هدفی از این کار داشته است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان