//
کدخبر: ۳۸۶۶۸ //

نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد اعلام شد

نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان (دورۀ اول و دوم متوسطه) سال تحصیلی 97ـ1396 اعلام شد.

نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 فهرست نتایج آزمون ورودی پایۀ هفتم و دهم دبیرستان­های استعدادهای درخشان که در روزهای پنجشنبه 1396.02.14 وروز جمعه 1396.02.15 در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار شده بود، در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفت.

 این آزمون‌، به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست‌های اصولی وزارت آموزش و پرورش و مصوّبات شورای عالی آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی 97-1396 از بین حدود 264000 نفر داوطلب شرکت کننده در آزمون، برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم برگزار گردید.

لازم به ذکر است، پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دبیرستان‌های دورۀ اوّل و دوّم متوسّطه استعدادهای درخشان، صرفاً بر اساس رتبۀ مبتنی بر نمرۀ آزمون ورودی بوده و برای پذیرفته نشدگان در آزمون، کارنامة عدم قبولی شامل: وضعیّت پاسخ‌گویی به سؤالات در هر ماده امتحانی (تعداد پاسخ نادرست، تعداد نزده و تعداد پاسخ صحیح)، نمره آزمون در سؤالات استعداد تحلیلی و تحصیلی، نمره کلّ آزمون و نمرات کلّ آزمون آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویت‌های انتخابی دانش آموز  صادر و ارائه شده است.

بر اساس گزارش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، اعلام اینترنتی  نتایج از طریق  نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌گیرد و لازم است داوطلبان با درج کد ملّی و رمز ورود به پنل شخصی خود در پورتال همگام (یا  شماره سریال شناسنامه ثبت‌شده خود در سناد) وارد سامانه شده و از نتایج خود مطّلع شوند. دریافت درخواست‌های تجدید نظر در نتایج  نیز از روز سه‌شنبه 1396.04.20 از طریق همین سامانه صورت می‌پذیرد. به اطّلاع می‌رساند به جز فهرست اصلی قبول‌شدگان، فهرست ذخیره‌ای برای دبیرستان‌های دورۀ اوّل و دوم استعدادهای درخشان اعلام نخواهد شد.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان