//
کدخبر: ۲۷۶۶۲ //

پاسخ ایران به آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

به نقل از سی ان ان، ایران در شب انتخابات ریاست جمهوری با آمریکا مقابله به مثل کرد و به واشنگتن پاسخ داد.


پاسخ ایران به آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش سی ان ان، وزارت خارجه ایران طی بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به تحریم های تازه آمریکا، این کشور را تحریم می کند.

 

در پی اقدام خصمانه آمریکا در وضع تحریم های جدید علیه ایران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اقدام متقابل علیه برخی افراد و نهادهای آمریکایی بیانیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه امده است: «امروز دولت جدید آمریکا در اجرای تعهدات برجامی آن کشور اقدام به تمدید اسقاطیه تحریم‌های کنگره آمریکا کرده و بدین ترتیب به توقف اجرای این تحریم‌ها ادامه داد.

همزمان همان گونه که باتوجه به عملکرد دولت جدید آمریکا پیش بینی می‌شد، این دولت برای کمرنگ کردن تبعات مثبت اجرای این تعهد برجامی خود، اقدام به فضاسازی منفی و اعمال فشارهای جانبی با صدور همزمان گزارش به کنگره پیرامون اتهامات واهی و بی اساس در سایر حوزه‌ها و نیز اضافه کردن نام تعدادی از افراد و شرکت های ایرانی به فهرست تحریم های موشکی کرد.

جمهوری اسلامی ایران سوءنیت دولت آمریکا در تلاش برای کاهش آثار مثبت اجرای تعهدات برجامی آن کشور با افزودن افراد حقیقی و حقوقی به فهرست تحریم‌های فرامرزی یکجانبه و غیرقانونی آن کشور را محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول و مغایر با موازین حقوق بین الملل می‌داند.

جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده ضمن تاکید بر حق مسلم و قانونی خود برای ارتقاء توانمندی‌های دفاعی کشور، تصریح می‌کند که به منظور حفظ و حراست از حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، برنامه موشکی خود را که هیچگونه مغایرتی با تعهدات بین المللی ایران و قطعنامه 2231 ندارد، با قوت و اقتدار و براساس برنامه ریزی خود ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان عمل متقابل، در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و  در پاسخ به اقدام غیرقانونی دولت آمریکا، پیرو بیانیه مورخ 15 بهمن ماه 1395، 9 فرد و شرکت آمریکایی را که سابقه اثبات شده‌ای در نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی از طریق مشارکت و معاونت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتکاب جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی یا اقدامات تروریستی این رژیم، مشارکت و معاونت در حمایت از تروریسم تکفیری و سرکوب مردم منطقه و یا مشارکت موثر در اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران داشته اند، به «فهرست افراد حقیقی و حقوقی تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران» افزوده و فهرست بروز شده مزبور را پس از طی مراحل تصویب توسط مراجع ذیصلاح داخلی منتشر خواهد کرد.»

به گزارش فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با ادعای منع اشاعه نام هفت فرد و شرکت را هدف تحریم قرار داد.

در بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده نام دو شهروند ایرانی و یک شهروند از چین دیده می‌شود. این تحریم‌ها همچنین یک شرکت ایرانی و سه شرکت چینی را شامل می‌شوند.

نام نفرات و شرکت‌های تحریم‌شده به شرح زیر می‌باشند:

- رحیم احمدی

- مرتضی فراست‌پور

- روان رانلینگ (چینی)

- متین صنعت نیک اندیشان

- شانگهای گنگ کوان ترید

- شانگهای نورث بیگینز

- شانگهای نورث ترنسوی

دولت ترامپ، علاوه بر این، روز چهارشنبه به موجب تعهداتش ذیل برجام، تعلیق تحریم‌های ایران را هم تمدید کرد.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان