//
کدخبر: ۱۶۶۰۷ //

بیانات رهبری حجت را تمام کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی در سال جدید را بیانگر ناکافی بودن اقدامات انجام گرفته ارزیابی و واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود و قاچاق را پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

بیانات رهبری حجت را تمام کرد

به گزارش فرتاک نیوز، زهرا سعیدی مبارکه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با  اشاره به انتخاب عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید ـ اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید تصریح کرد:  نکته نخست درباره انتخاب این شعار، این است که معظم له طی سال گذشته به ویژه در روزهای پایانی، بارها درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی مواردی را متذکر شده اند.

 

وی افزود: ایشان در همین اواخر در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری می فرمایند: در سال 94 نیز مسئله اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته بود، چون آن سال، حرکت مطلوبی در عمل شکل نگرفت، سال 95 را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردیم.  

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی با مبانی محکم فکری و نظری، تنها راه علاج مشکلات کشور است و باید اجرا شود، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی متناسب با شرایط و وضعیت امروز نظام اسلامی است و باید شاهد آثار عمل به این الگو و گفتمان اقتصادی در معیشت و زندگی مردم باشیم. از طرفی تأکید مجدد بر اقتصاد مقاومتی بدین معناست که در سالهای گذشته آنچنان که انتظار می رفته در این حضور به ویژه در عرصه اقدام و عمل موفق نبوده ایم.

 

سعیدی اضافه کرد: انتخاب عناوین تولید و اشتغال در کنار اقتصاد مقاومتی، حاکی از ورود ایشان به جزئیات مؤلفه های تأثیرگذار بر تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ در واقع رفع موانع تولید ملی، توجه به ظرفیت‌های داخلی و حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال از جمله پیامهای اقتصاد مقاومتی است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی اظهار کرد: بیانات معظم له که هر ساله در آغاز سال جدید در مشهد مقدس انجام می گیرد، به نوعی تعیین کننده خط مشی و سیاست های کلی کشور در سال پیش روست و در سال جاری نیز که بنده هم افتخار حضور در آنجا را داشتم، ایشان اقتصاد را مسئله اولویت‌دار کشور بیان فرمودند.

 

وی مصرف کالاهای لوکس خارجی و کالاهای خارجی با تولید مشابه در داخل و قاچاق را پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: حمایت از تولید ملی با این روند ورود بی رویه کالاهایی خارجی امکان پذیر نیست. امیدواریم از سوی دستگاه های متولی به ویژه گمرک با این پدیده شوم برخورد شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای انزوای اقتصادی نیست، یادآور شد: نکته مهم درباره کیفیت تولیدات داخلی است؛ باید توجه داشت که در حوزه محصولاتی که با امنیت جانی مردم سر و کار دارند، باید کیفیت تولیدات به حدی از استانداردها برسد که مردم به استفاده از محصولات و تولیدات داخلی ترغیب شوند و در این راستا استفاده از تجربیات دیگران و تکنولوژی های روز امری مهم و تأثیرگذار است. درباره مواد مصرفی روزانه و همچنین محصولات استراتژیک نیز تولیدکنندگان ما همواره باید به فکر افزایش کیفیت تولیدات خود باشند.

 

سعیدی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، به نقش نظام بانکی در این مسیر اشاره کرد و افزود: حال که در شعار سال جاری بحث تولید ملی مشخصا مورد تأکید قرار گرفته است، باید نظام بانکی به جد وارد عرصه شود و نقش خود را در حمایت از تولید ملی ایفا کند؛ نقشی که در این سالها عملا مورد غفلت واقع شده و چه بسا بانکها خود از موانع مسیر رشد تولید ملی بوده اند. باید توجه کرد که با حمایت از تولید ملی و رشد شاخص های آن، شاهد رشد روند اشتغالزایی در کشور هم خواهیم بود.

 

این نماینده مجلس با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت تصریح کرد: بر اساس برخی آمارهای اشاره شده، دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دستاوردهایی داشته اما همچنان باید اعتراف کرد که این دستاوردها مطابق انتظارات نبوده و باید تلاشهای بیشتری در این راستا صورت گیرد.

 

وی همچنین به عملکرد خانه ملت در این ارتباط با اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مجلس به ویژه در دوره بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال 96 حتی الامکان سعی کرد که مطابق با سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی تصمیم گیری کند؛ از طرفی می توان ادعا کرد که حداقل مجلس در سال گذشته سعی کرد مصوبه ای خلاف اقتصاد مقاومتی نداشته باشد.

 

عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در پایان با اشاره به مبانی قرآنی اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: آیه 141 سوره نساء؛ «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» که همان آیه نفی سبیل است از مهم ترین آیات مرتبط با اقتصاد مقاومتی است.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان