//
کدخبر: ۱۲۷۸۸ //
روحانی:

نارسایی‌ها در زمینه محیط زیست، مسائل اقتصادی و معیشتی ملی است/ هنر و ورزش قهرمانی برای ملت ما افتخار است

مسائل و نارسایی‌ها در زمینه محیط زیست، آب، مسائل اقتصادی و معیشتی ملی است.

نارسایی‌ها در زمینه محیط زیست، مسائل اقتصادی و معیشتی ملی است/ هنر و ورزش قهرمانی برای ملت ما افتخار است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم آئین‌ تجلیل از نشان‌آوران المپیک و پارالمپیک 2016 و قهرمانان سال 1394 که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ورزش و قهرمانی در وادی ورزش از دیدگاه‌های مختلف برای ما حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: ورزش وقتی به صحنه جهانی می‌رود و مسئله مسابقات در سطح منطقه و جهان مطرح می‌شود تبدیل به یک موضوع ملی می‌شود. لذا مسائلی که تعلق به فرد، شهر، قومیت و مذهب خاص ندارد و تمام اتباع ایرانی یکپارچه نسبت به آن تأثیر می‌پذیرند، آن موضوع از دید ملی برای ما فوق‌العاده اهمیت دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: تمامیت عرضی یک موضوع ملی است، همچنین حاکمیت ملی یک موضوع ملی به شمار می‌رود. از سوی دیگر انتخابات سراسری یک موضوع ملی است همچنین هنر ایرانی، علم و دانش ایرانی و ایرانیان یک موضوع ملی هستند. از سوی دیگر برخی از مشکلات ما ملی است، مسائل و نارسایی‌ها در زمینه محیط زیست ملی است، نارسایی‌ها در زمینه آب، مسائل اقتصادی و معیشتی ملی است، ما یک ملت واحدیم و یک قانونی اساسی داریم، دارای یک کشوریم، یک رهبر عزیز و بزرگوار داریم و یک دولت و مجلس داریم و همه تلاش ما باید غرور و افتخار و عظمت این سرزمین و ملت باشد.

روحانی تأکید کرد: ایران و ایرانی 2 واژه و کلمه‌ای است که در همه مسائل ملی ما باید به آن توجه کنیم.

روحانی با بیان اینکه علم و دانش برای ما افتخار است، ادامه داد: همچنین هنر و ورزش قهرمانی برای ملت ما افتخار است. ورزش در سطح همگانی، عمومی، مسابقات داخلی یا بین‌المللی یکی از آثار مهمش ایجاد امید و نشاط و شادابی است.

وی اضافه کرد: ورزشکار یعنی انسان شاداب، ورزشکار یعنی انسان امیدوار، ورزشکار یعنی آن کسی که به جسم و جانش قدرت می‌بخشد و جامعه خودش و اجتماع خودش و کشور خودش را در شادابی نگاه می‌دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان