//
کدخبر: ۲۷۰۵۳۷ //

پیشنهاد وسوسه‌انگیز لئوناردو دی‌کاپریو و نگرانی آنجلینا جولی

در دوران شیوع کرونا خیلی از چهره‌های مشهور دنیای هنر از جرج کلونی تا آنجلینا جولی و لئوناردو دی‌کاپریو برای کمک به آسیب‌دیدگان این بحران دست به کار شدند.

پیشنهاد وسوسه‌انگیز لئوناردو دی‌کاپریو و نگرانی آنجلینا جولی
به گزارش فرتاک نیوز،

  هر لحظه که می‌گذرد، مردمان بیشتری به بیماری «کووید۱۹» مبتلا می‌شوند. در سراسر جهان، تا کنون حدود ۱۳ میلیون مبتلای رسمی داریم و بیش از نیم میلیون نفر بر اثر این بیماری جانشان را از دست داده‌اند. 

 

پیشنهاد وسوسه‌انگیز لئوناردو دی‌کاپریو و نگرانی آنجلینا جولی

 

 

خیلی از هنرمندان هم به این بیماری مبتلا شده‌اند. تام هنکس و همسرش، آمیتاب باچان و عروسش، آندره بوچلی و ادریس البا چند نمونه سرشناس از هنرمندان مبتلا به «کووید۱۹» هستند. 

در این باره بیشتر بدانید: 

آمیتاب باچان ۷۷ ساله به کرونا مبتلا شد

اولگا کوریلنکو ستاره فرانسوی سینما کرونا گرفت

 تام هنکس و همسرش کرونا گرفتند

این سطح از گستردگی نتایج منفی بسیاری به همراه دارد. از فشار سنگینی که به سیستم بهداشتی وارد می‌شود، تا بیکاری‌های گسترده و رکود اقتصادی همه از نتایج شیوع کرونا هستند. 

در این شرایط برخی چهره‌های سرشناس دنیای هنر از شهرت و ثروت‌شان برای یاری رساندن به آسیب‌دیدگان بهره‌ گرفته‌اند که در این مطلب برخی نمونه‌های آن را مرور می‌کنیم. 

جرج کلونی و همسر وکیلش

جرج و امل کلونی اکنون از مشهورترین سلبریتی‌های جهان هستند. آن‌ها معمولا در کارهای خیریه فعالیت پررنگی دارند. در پی شیوع کرونا این زوج سرشناس یک میلیون دلار به خیریه‌های گوناگون اهدا کردند. 

یکی از دریافت‌کنندگان کمک از جرج و امل کلونی «بانک غذای لبنان» بود. امل کلونی اصالتی لبنانی دارد، وکیل است و در زمینه حقوق‌بشر فعالیت‌های زیادی دارد.

بخش دیگری از این کمک به آسیب‌دیدگان شیوع کرونا در صنعت سینما در آمریکا و انگلستان اختصاص یافت. انجمن بازیگران آمریکا از دریافت‌کنندگان کمک بود. 

بخشی از پول هم به شهرداری لس‌آنجلس اهدا شد تا برای کارکنان اورژانس و بیمارستان‌ها هزینه شود. 

بونو و گروه موسیقی‌ «یوتو»

بونو خواننده سرشناس ایرلندی در بحران کرونا بسیار فعال بود. او تمام تمرکزش را بر تقویت سیستم بهداشت و درمان کشورش گذاشت و ۱۰ میلیون یورو به آن کمک کرد.

این ۱۰ میلیون یورو به جنبشی اهدا شد که هدفش در ایرلند تهیه تجهیزات محافظتی شخصی برای کارکنان سیستم بهداشتی ایرلند است. 

نخستین محموله تهیه‌شده با این پول، اوایل ماه آوریل به ایرلند رسید. 

آنجلینا جولی و کودکان فقیر

از دیرباز نام آنجلینا جولی با کارهای بشردوستانه گره خورده است. این بازیگر بارها برای فعالیت‌های بشردوستانه به کشورهایی مثل کامبوج سفر کرده است. او در کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل هم فعالیت می‌کند. 

او در مسیر مبارزه با اثرات منفی کرونا نیز نگاهی به کودکان آسیب‌دیده دارد. بازیگر «آقا و خانم اسمیت» برای این کار یک میلیون دلار به خیریه‌ای کمک کرده است که کارش فراهم کردن غذا برای کودکان فقیر در سراسر آمریکا است. 

جولی در این باره گفته است: «با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، کودکانی که به سیستم تغذیه مدرسه وابسته بودند در سراسر جهان به خطر افتاده‌اند. در آمریکا نیز کودکان بسیاری نیازهای غذایی‌شان را در مدرسه دریافت می‌کردند که اکنون با تعطیلی مدارس نیازمند کمک هستند.»

رایان رینولدز و بلیک لایولی

رایان رینولدز و بلیک لایولی هم از زوج بازیگر مشهوری هستند. رینولدز که برای بازی در فیلم ابرقهرمانی «ددپول» شهرت بسیاری دارد به همراه همسرش با کمکی یک میلیون دلاری به جمع فعالان پیوستند. 

آن‌ها کمکشان را به سمت افراد مسن و خانواده‌های کم‌درآمد هدایت کردند. رینولدز در این باره در اینستاگرام نوشت: «شیوع کرونا تاثیر بدی بر سالمندان و خانواده‌های کم‌درآمد گذاشته است. من و بلیک یک میلیون دلار برای کمک به آن‌ها در نظر گرفتیم.»

او در ادامه از تمام هوادارنی که امکانش را دارند درخواست کرد که در این حرکت به او بپیوندند. 

آرنولد شوارتزنگر و تامین دارو

قهرمان سابق پرورش‌اندام، ستاره فیلم‌های اکشن و فرماندار پیشین کالیفرنیا همه عناوین آرنولد شوارتزنگر است. او هنگام شیوع کرونا در اینستاگرام فعالیت‌های تبلیغی بسیاری برای فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت قوانین قرنطینه انجام داد. 

علاوه بر این یک میلیون دلار به جنبشی کمک کرد که هدفش جمع‌آوری ۵ میلیون دلار برای خرید داروهای مورد نیاز بیمارستان‌ها بود. 

او در این باره گفته است: «من عقیده دارم که در دوران سختی نباید یک جا نشست و گلایه کرد. باید دست به کار شد و کاری برای بهبود شرایط انجام داد.»

لیدی گاگا، ریانا، بیانسه و مدیرعامل توییتر

لیدی گاگا خواننده و بازیگر سرشناس مالک یک کمپانی لوازم آرایشی است. بازیگر «ستاره‌ای متولد شده» ۲۰ درصد از سود این برند در مدتی محدود را به بانک غذای آمریکا اهدا کرد تا در دوران کرونا به نیازمندان کمک شود. 

در بیانیه‌ای در این رابطه منتشر شد، بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مبارزه با شیوع بیماری به عنوان وظیفه اصلی مردم تاکید شده است. 

ریانا خواننده سرشناس پاپ نیز از طریق بنیاد خیریه خودش با اهدای ۵ میلیون دلار در این مبارزه شرکت کرد. او کمکش را در بخش‌های گوناگون مثل «بانک غذای آمریکا»، تامین تجیهزات پزشکی و تحقیقات در زمینه تولید واکسن هزینه کرد. 

جک دورسی مدیرعامل توییتر در همکاری با بیانسه خواننده پاپ کمکی ۶ میلیون دلاری فراهم کردند. این دو چهره سرشناس هدفشان را در وهله نخست کمک به کارکنان سیستم بهداشتی در نظر گرفتند. 

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و یک پیشنهاد جذاب

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی برای جمع‌آوری کمک ایده‌ای جالب مطرح کردند. شانس بازی کنار دنیرو و دی‌کاپریو در فیلمی از مارتین اسکورسیزی!

بازیگرانی با این حد از شهرت و محبوبیت می‌توانند از جایگاه خود برای جمع‌آوری کمک استفاده کنند. کاری که دی‌کاپریو انجام داد. این بازیگر برنده اسکار در این باره نوشته بود: «تا به حال به این فکر افتاده‌اید که بازی در فیلم مارتین اسکورسیزی کنار من و رابرت دنیرو چگونه است؟ این شانس شما است.»

در این حرکت چندین میلیون دلار کمک جمع شد تا به دست افراد آسیب‌دیده از کرونا برسد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان