//
کدخبر: ۹۷۸۲۵ //
اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه:

آمریکا توان مقابله با اتحاد ملت ایران را ندارد

اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال کشور با بیان اینکه ملت ایران 39 سال است که در تحریم هستند و این تاثیری در زندگی آنها نداشته است، تاکید کرد: آمریکا و استعمارگران توان مقابله با اتحاد و همدلی ملت ایران را ندارند.

آمریکا توان مقابله با اتحاد ملت ایران را ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ضیافت افطاری شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال کشور دیشب با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باشگاه آرارات تهران برگزار شد.

«سیبوه سرکسیان» در حاشیه این ضیافت ، اتحاد و همدلی را بالاترین سلاح در مقابل تلاش‌های استعمارگران دانست و افزود: معتقدم تحریم‌های آمریکا علیه خودش بوده است.

وی ادامه داد:‌ آنها باید از اتحاد و همبستگی اقشار مختلف مردم ایران بترسند و بدانند که هیچ تحریمی بر این ملت اثرگذار نیست؛ اکنون اروپا نیز در مقابل این اقدام آمریکا ایستاده و مخالف آن است.

** خوش‌شانس هستیم که در ایران زندگی می‌کنیم

اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه همچنین در این مراسم، برگزاری چنین افطاری را نشان دهنده اتحاد و همبستگی بین ادیان دانست و گفت:‌ این افطار یک سنت نیست بلکه به عنوان یک مسیحی با اعتقاد قلبی آن را برگزار می‌کنیم.

وی افزود:‌ این سفره افطار، گواه آن است که پیروان ادیان الهی از مسلمان شیعه و سنی تا مسحیان ارتدوکس و پروتستان و پیروان ادیان دیگر در سایه جمهوری اسلامی، کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و از حقوق شهروندی برخوردارند. نعمتی که همگی برای حفاظت از ان دعا می‌کنیم.

سرکسیان همچنین گفت: دعا می‌کنم که خداوند ایران را از گزند دشمنان حفظ کرده و عمر با عزت و سلامت به رهبری معظم، مقام‌های کشور و ملت ایران عطا کند.

وی دنیای امروز را همانند دهکده کوچکی توصیف کرد و افزود:‌ امروزه مردم ادیان مختلف جهان با همدیگر در ارتباطند؛ باور دارم که دین‌های مختلف، باعث و بانی همبستگی مردم با یکدیگر می‌شوند.

اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه ادامه داد:‌ 60 سال در سوریه زندگی کردم؛ آنجا نیز تفاوتی بین برادران و خواهران ادیان مختلف نبوده است و همه مانند برادر و خواهر کنار هم زندگی کرده‌ایم.

وی افزود: ما خوش شانسیم که در کشوری مانند ایران زندگی می‌کنیم که در آن دین‌های مختلف در کنار هم با اعتقاد به خدا زندگی می‌کنند.

سرکسیان گفت: بعد از انقلاب اسلامی،‌ حقوق اقلیت‌ها در قانون اساسی بخوبی دیده شده و مجوزهای زیادی برای فعالیت پیروان ادیان مختلف در ایران صادر شد و این یک مساله بسیار مهمی است.

وی خاطرنشان ساخت:‌ امام راحل نسبت به اقلیت ارامنه و مسیحیت اعتقاد قلبی داشت و حتی در محل زندگییشان با افرادی از اقلیت‌ها دوست بودند.

** جهل آمریکا نسبت به تاریخ خاورمیانه

اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه در ادامه «تزویر، همجنسگرایی و بی‌اعتنایی جوانان نسبت به دین و سنت‌ها» را از چالش‌های قرن 21 برشمرد و گفت: این روز‌ها شاهد رویداد‌های خونین و پایمال شدن حقوق ملت‌ها در کشورها منطقه هستیم.

وی افزود:‌ استمرار جنگ در کشور‌های مختلف توسط کشور‌های استعمارگر، ملت‌های خداجو را به سمت همزیستی مسالمت‌آمیز سوق داده است.

سرکسیان ادامه داد: کشور‌های استعمارگر با پایمال کردن ابتدایی‌ترین حقوق مردم، موجبات بیداری ملت‌ها را فراهم کرده‌اند.

وی افزود:‌ اقدام نابخردانه رئیس‌جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت‌المقدس نتیجه جهل و بی اطلاعی نسبت به تاریخ خاورمیانه بوده که موج جدیدی از خونریزی و آوارگی را در پی داشته است.

اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه گفت: این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم و از رهبران جهان می‌خواهیم برای برقراری عدالت و صلح، تلاش کنند.

سرکسیان اضافه کرد: عمیقاً باور داریم رسالت پیروان بویژه رهبران ادیان این است که با تلاش مشترک و گفت‌وگوی صمیمانه و صادقانه، بشر را سرشار از الطاف الهی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان