//
کدخبر: ۹۱۲۱۰ //
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

قانون کار باید اصلاح شود تا تولید در اولویت سرمایه‌گذاران قرار گیرد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروز سود تجارت به مراتب از تولید بالاتر است و اگر بخواهیم به سمت اقتصاد پویا و دانش بنیان حرکت کنیم باید قانون کار را تغییر دهیم.

 قانون کار باید اصلاح شود تا تولید در اولویت سرمایه‌گذاران قرار گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی بختیار در رابطه با بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کالای ایرانی و طرح مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان و کارگران، بیان کرد: یکی از موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان مربوط به نظام مالیاتی و خصوصا مالیات بر ارزش افزوده است که در این زمینه با تعاملی که با دولت انجام شد، اصلاح این قانون در دستور کار قرار گرفت و کمیسیون اقتصادی در حال کار کردن بر روی آن است و باید در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بیمه نیز از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است که سازمان تامین اجتماعی موضوع حسابرسی‌های واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی را در دستور کار قرار داده بود و هر 10 سال این حسابرسی‌ها انجام می‌شد و گرفتاری‌هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است اما بعد از مدتی این زمان کوتاه‌تر شد و حسابرسی‌ها سالانه انجام می‌شود که کار تسهیل شده است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: در رابطه با برخی از مشکلات بین کارفرمایان و کارگران، قانون کار نیاز به اصلاح دارد. قانون کار باید به گونه‌ای باشد که انگیزه سرمایه‌گذاری چه در مناطق صنعتی و یا خارج از این مناطق را ایجاد کند. اکنون نیز در قانون کار اشکالاتی وجود دارد که در فراکسیون تولید و اشتغال نیز مورد بحث قرار گرفته است و قرار است دولت لایحه‌ای را بیاورد و مشکلات تولیدکنندگان را برطرف کند.

وی تصریح کرد: امروز سود تجارت به مراتب از تولید بالاتر است. اگر بخواهیم به سمت اقتصاد پویا و دانش‌بنیان حرکت کنیم باید تولید در اولویت سرمایه‌گذاری قرار گیرد. متاسفانه فضای کسب و کار در کشورمان فضای خوبی نیست و رتبه‌بندی جهانی نیز نشان می‌دهد که فضای کسب و کار ما وضعیت مناسبی ندارد.

بختیار ادامه داد: برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی طبق شاخص‌هایی که در بانک جهانی وجود دارد، باید حرکت کرد. البته این نوید را به سرمایه‌گذاران می‌دهیم که رتبه ما از 140 به 120 ارتقا پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که وضعیت در حال بهبود است اما فاصله زیادی تا فضای مناسب داریم.

وی در پایان گفت: ‌لازمه اصلاح فضای تولید و کسب و کار این است که همه ادارات و بخش‌های مختلف در دستورالعمل‌های خود به تسهیل کار توجه داشته باشند نه اینکه به دنبال مسدود کردن کار باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۲۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان