//
کدخبر: ۷۴۶۱۲ //

طرح سوال از رئیس جمهور کلید خورد/ درخواست نمایندگان؛ برکناری سیف

طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و نمایندگان گویا خواستار برکناری سیف از بانک مرکزی شده اند.

 طرح سوال از رئیس جمهور کلید خورد/ درخواست نمایندگان؛ برکناری سیف
به گزارش فرتاک نیوز،

حسینی‌شاهرودی نماینده مجلس درباره طرح سوال از رئیس جمهور در خانه ملت گفته "طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری است و  بررسی سوال از رئیس‌جمهور پس از بررسی لایحه بودجه سال 97 در دستور کار اعضای کمیسیون اقتصادی قرار می‌گیرد."

 

 وی خبر از 76 امضا برای طرح سوال از روحانی داده و گفت: روند بررسی طرح سوال از رئیس‌جمهور به این‌گونه است که خود رئیس جمهور و یا نماینده‌ خود را جهت ارائه توضیحات درباره طرح سوال نمایندگان به کمیسیون اقتصادی معرفی می‌کند.

 

شاهرودی با بیان اینکه اگر طراحان سوال از توضیحات نماینده رئیس جمهور قانع شدند، طرح سوال از رئیس جمهور از دستورکار خارج می‌شود، تصریح کرد: اگر طراحان از توضیحات قانع نشدند به دلیل اینکه سوال ملی است، این سوال برای بررسی در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود تا رئیس جمهور جهت ارائه توضیحات در صحن علنی مجلس حاضر شود.

 

این در حالی است که امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور در واقع خواهان برکناری سیف از بانک مرکزی هستند زیرا نمایندگان علت مشکلات برای ماباختگان موسسات مالی را بانک مرکزی می دانند و می خواهند سیف از سمت خود برکنار شود.

 

از سوی دیگر پژمانفراز دیگر نمایندگان امضا‌کننده طرح سؤال از رئیس‌جمهور خبر از لابی گسترده دولت برای پس گرفتن امضاها داد و  گفت: معاونان پارلمانی رئیس‌جمهور به مجلس آمدند و تلاش کردند نمایندگان امضا‌های خود را پس بگیرند که متأسفانه درپی فشار‌های بسیار زیاد شکل گرفته از سوی نهاد‌های اجرایی اعم از فرمانداری‌ها و... که نمایندگان در جریان آن هستند مجموع قابل‌توجهی از امضا‌ها پس گرفته شد و ۱۸۰ امضای اولیه در حال حاضر به 76 امضا کاهش پیدا کرده است.

 

وقف‌چی نماینده نماینده دیگری که طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده اظهار داشت: وضعیت بد اقتصادی، رکود و بی‌اعتمادی به سیستم بانکی در کل و ایجاد مشکلات فراوان برای سپرده‌گذاران موسسات مالی مجاز در جزء انگیزه طرح سؤال از روحانی در مجلس بوده است. نمایندگانی که طرح سؤال را امضا کرده‌اند بر این باورند که تیم اقتصادی دولت آنچنان که باید و شاید توانمند نیست و نگاه درستی به مسائل اقتصادی ندارد.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز خبر داده بررسی سؤال از رئیس‌جمهور درباره عملکرد مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز پس از بررسی بودجه، در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

 

به نظر می رسد عملکرد رئیس بانک مرکزی به خاطر مشکلات فراوان مالباختگان موسسات مالی و همچنین وضعیت آشفته بازار ارز و سکه ، روحانی را به صحن مجلس بکشاند تا از عملکرد دولت دفاع کند.

 

وقف‌چی می گوید: قطعا اگر معضلات مالی حل شود و نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند که دولت برای برون‌رفت از مشکلات خودش و کشور اقدامی کرده با آنها همراه خواهیم شد. رئیس‌جمهور باید تیم اقتصادی خود را ترمیم کند و برای این کار رئیس‌کل بانک مرکزی باید برکنار شود تا روند ساماندهی و رفع مشکلات سپرده‌گذاران تسریع شود.

 

باید منتظر ماند و دید آیا روحانی ترکیب تیم اقتصادی دولت را تغییر می دهد یا نه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان