//
کدخبر: ۷۲۵۹۷ //
مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه

ظرف یک هفته آینده پیکرهای سه شهید سانچی به کشور منتقل می‌شوند

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، گفت: احتمالا ظرف یک هفته آینده پیکر های سه خدمه کشتی سانچی که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، به کشور منتقل می‌شوند.

ظرف یک هفته آینده پیکرهای سه شهید سانچی به کشور منتقل می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمود فرازنده که به عنوان نماینده وزارت امور خارجه در ستاد پیگیری حادثه سانچی حضور دارد در حاشیه مراسم تشییع مهدی محتشمی یکی از دیپلمات‌های با سابقه کشورمان، اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و انجام آزمایش‌های DNA تاکنون پیکر سه تن از خدمه کشتی سانچی که در این حادثه جان خود را از دست دادند شناسایی شده‌اند و طبق آخرین جلسه‌ای که کمیته پیگیری سانچی داشت قرار شده هماهنگی‌های لازم با دولت چین برای ارسال پیکر های این عزیزان به کشورمان انجام شود.

 

وی گفت: با حضور نمایندگان ذینفع و ذیربط در موضوع غرق کشتی سانچی، کار رمزگشایی از جعبه سیاه این کشتی آغاز شده است و منتظر اخبار بیشتری در خصوص آخرین تماس‌ها و ارتباط بین کشتی‌ها و مسائل دیگری که در آن موقع در منطقه در جریان بوده، هستیم.

 

وی در مورد اخبار منتشر شده  در فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی از خانواده‌های حادثه سانچی پیشنهاد سفر به چین را داشته‌اند، گفت: کمیته‌ تشکیل شده از انجام هیچ کمکی در راستای تسلای خاطر بازماندگان حادثه نفتکش فروگذاری نکرده اما اینکه آنها در این شرایط به آنجا سفری داشته باشند و این موضوع به روند امور کمک خواهد کرد یا نه، مساله‌ای است که من نمی‌توانم در مورد آن اظهارنظر کنم.

 

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت  امور خارجه با اشاره به این‌که «روند کار برای انتقال پیکر سه شهید شناسایی شده حادثه سانچی از چین به ایران ادامه دارد»، خاطرنشان کرد: احتمالا ظرف یک هفته آینده بعد از انجام مراحل قانونی و روتین این موضوع، پیکر این عزیزان به کشور باز گردانده می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان