//
کدخبر: ۴۴۶۰۷۴ //

مخالفت دولت با گفته بذرپاش؛ پروازهای داخلی با ایرلاین‌های خارجی منتفی شد

درحالی وزیر راه و شهرسازی از برنامه ورود ایرلاین‌های خارجی برای انجام پروازهای داخلی خبر داده بود که سخنگوی اقتصادی دولت گفت:‌ برای استفاده از ایرلاین‌های خارجی برنامه‌ای نداریم.

مخالفت دولت با گفته بذرپاش؛ پروازهای داخلی با ایرلاین‌های خارجی منتفی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سه‌شنبه هفته گذشته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برای شرکت‌های هواپیمایی گرانفروش و متخلف خط‌ونشان کشید و به آنها هشدار داد در صورتی که ایرلاین‌ها در موضوع بلیت همراهی نکنند، لغو مجوز خواهند شد.

وی با یادآوری موقوف‌الاجرا شدن رأی دیوان عدالت درباره قیمت بلیت، افزود:‌ برخی‌ شرکت‌های هوایی به موقوف الاجرا شدن حکم توجهی نکردند و خلاف قوانین، قیمت بلیت‌های داخلی هواپیمایی را افزایش دادند که بر این اساس سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی و نظارت خود را آغاز کرد.

وی افزود: هم‌اکنون سوخت هواپیما با قیمت لیتری 600 تومان به شرکت‌های هوایی عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت 1500تومانی بنزین سهمیه‌ای در بازار بسیار ناچیز است، اخیراً موضوع افزایش قیمت سوخت هواپیما در دولت مطرح شد که دولت به‌احترام نظر وزارت راه و شهرسازی و رفاه حال مردم این طرح را لغو کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید مقررات را به‌طور کامل رعایت کنند، گفت: عزم این وزارتخانه و خواسته ما از سازمان هواپیمایی کشوری ، به حداقل رسیدن سوداگری‌ها و دلالی در بلیت هواپیماها است.

بذرپاش همچنین از موافقت 100درصدی با انجام پروازهای داخلی توسط ایرلاین‌های خارجی خبر داد.

این در حالی است که امروز سخنگوی اقتصادی دولت درباره استفاده از شرکت‌های هواپیمایی خارجی در پروازهای داخلی گفته است:‌در لایحه برنامه هفتم بندی در این خصوص آمده بود که در صحن علنی مجلس با آن موافقت نشد. دولت هم برنامه‌ای برای این موضوع ندارد و سازمان هواپیمایی در این زمینه توضیحاتی داده ولی در برنامه دولت چنین موضوعی در دست اقدام نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۰۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان