//
کدخبر: ۴۲۷۲۵۷ //

۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده است

امروز ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد از طرح نهضت ملی در قالب مسکن روستایی، مسکن شهری، طرح‌هایی که در بافت فرسوده و خود مالک داریم به اتمام رسیده است.

۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم پروژه مسکن ملی شهر جدید صدرا گفت: در استان فارس عملیات آماده سازی و تحویل واحدهای به اتمام رسیده که با حضور ریاست جمهور و هیئت دولت به مردم عزیز تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: امروز ۱۰هزار و ۲۰۰ واحد از طرح نهضت ملی در قالب مسکن روستایی، مسکن شهری، طرح‌هایی که در بافت فرسوده و خود مالک داریم به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان ۵۵ هزار واحد مسکن ملی از امروز آغاز می‌شود، افزود: در حوزه تامین بیش از ۴ هزار هکتار در قالب ۴ شهرک جدید تامین شده و در عملیات ساخت زمین مسکن ملی قرار گرفته است که ظرف دو ماه آینده آنها هم در مدار قرار خواهد گرفت.

بذرپاش حدود ۸ هزار هکتار زمین را مربوط به دوره گذشته دانست و گفت: اکنون در دولت سیزدهم ۸ هزار هکتار فقط در استان فارس ظرف دوماه آینده تامین زمین شده و در کل کشور بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین تامین شده و ما بحران کمبود زمین نداریم.

وی افزود: عملیات تحویل زمین در استان فارس ۳۰ هزار قطعه زمین است که حدود ۲۴ هزار شهری و ۶ هزار روستایی بوده است و با حضور ریاست جمهور و هیئت دولت به این استان تقدیم هموطنان گردیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید دیروز ابراز داشت: عملیات آماده سازی زمین ها در یکی از روستاهای اطراف شهر شیراز آغاز شد که بین این ۳۰ هزار واحد در حوزه روستایی هم ۳۰ هزار زمین تقدیم هموطنان در آینده خواهیم کرد که در کل کشور میزان زمین هایی که تقویم هموطنان می‌شود در حوزه روستایی حدود ۵۰۰ هزار هکتار است که به همین میزان هم در سال آینده اتفاق بیافتد لذا مجموعا یک میلیون قطعه زمین روستایی در برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی ادامه داد: مجموعا در کل کشور حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب روستایی، شهری، بافت فرسوده و خود مالکی در حوزه عملیات نهضت ملی در دست ساخت داریم که با سرعت در حال افزایش است.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: از این به بعد تمرکز ویژه در حوزه ساخت داریم که بتوانیم امسال و ۶ ماه ابتدایی سال آینده ساخت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان