//
کدخبر: ۴۴۱۵۴۳ //

شهریه نجومی مدارس غیردولتی| پای تعزیرات به مدارس غیردولتی باز شد

این بار سازمان تعزیرات حکومتی به میدان آمده و مدارس غیردولتی را که خدمات آموزشی و رفاهی خود را با قیمت‌های نجومی به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند جریمه کرده است.

شهریه نجومی مدارس غیردولتی| پای تعزیرات به مدارس غیردولتی باز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته گذشته مدیر دبستانی به دلیل دریافت شهریه‌ای بیشتر از شهریه مصوب وزارت آموزش‌وپرورش به برگشت ۳۱ میلیارد ریال به اولیا و پرداخت ۷۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

البته اولین‌بار نیست که سازمان تعزیرات برای جریمه متخلفین حوزه فرهنگ و آموزش دست‌به‌کار شده و امسال بیش از ١٠ پرونده برای مدارس غیردولتی متخلف در این سازمان گشوده شد.

واکنش رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به ورود سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع شهریه‌های نجومی مدارس غیردولتی بیراه نیست و توقع احمد محمودزاده برای سپردن وظیفه برخورد با این نهادهای آموزشی به آموزش‌وپرورش امری منطقی و صحیح است، اما آن‌چه در این میان مغفول واقع شده و جای تامل دارد، عدم نظارت سازمان مدارس غیردولتی بر تسهیلات و خدمات رفاهی این مدارس است که به ارائه خدمات لاکچری عجیب و غریب در بعضی از این مکان‌های آموزشی انجامیده و هزینه تحصیل در آنها را به‌صورت نجومی افزایش داده است.

لاکچری بازی در مدارس ممنوع | پای تعزیرات به مدارس باز شد

خدماتی که دیگر از برگزاری کلاس‌های آموزش زومبا و یوگا و زبان‌های بین‌المللی گذشته و به گستردن سفره‌های رنگین و عرضه منوهای غذایی لاکچری رسیده است. محمودزاده معتقد است این لاکچری بازی‌ها با وجود نظارت این سازمان انجام می‌شود و در گفتگو با همشهری می‌گوید: «ارائه خدمات غیرمعمول مانند غذاهای خاص و غیرمعمول، سفرها و اردوهای پرهزینه و... در مدارس بر خلاف ضوابط سازمان مدارس غیردولتی است و با اجرای این برنامه‌ها در مدارس غیردولتی برخورد می‌شود.»

او به محدودیت مدارس غیردولتی در ارائه خدمات اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سطح خدمات آموزشی، کیفیت مدرسان و معلمان، کیفیت فضای آموزشی و... تعیین می‌شود، اما بعضی از خانواده‌ها انتظار دارند فرزندانشان که در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، از خدمات رفاهی لاکچری و پرهزینه برخوردار شوند.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نظارت بر خدمات‌رسانی و دریافت شهریه در این مدارس را از رویکردها و وظایف این سازمان می‌داند که به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۱۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان