//
کدخبر: ۴۴۱۰۱۳ //

شرایط معافیت و کسر خدمت سربازی فرزندخوانده جانبازان

یکی از مواردی که بعضا در میان فرزندان جامعه ایثارگری مورد سوال قرار می گیرد ین است که آیا فرزند خوانده قانونی جانبازان از مشمول کسری یا معافیت خدمت سربازی می شوند؟

شرایط معافیت و کسر خدمت سربازی فرزندخوانده جانبازان
به گزارش فرتاک نیوز،

به هر حال سربازی رفتن معمولا برای مشمولان راهی سخت به نظر می رسد و دوست دارند در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکلی این مرحله از زندگی را بگذرانند. حتی اگر راهی باشد که بتوانند سربازی نروند حتما تلاش می کنند آن کار را انجام دهند.

یکی از مواردی که امکان معافیت وجود دارد برای فرزندان برخی از جانبازان است. اما علاوه بر فرزند، بعضا فرزند خوانده ها هم می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. ما در صورت دارا بودن برخی از شرایط خواهند توانست نسبت به انجام معافیت اقدام نمایند به عنوان مثال جانبازان که با توجه به گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگان نمی توانند صاحب فرزندان شوند، یکی از فرزندان خوانده های آنان که قانونی می باشد از انجام خدمت می تواننند معاف شوند و پس از ارائه مدارک خود از کسری خدمت برخوردار شوند.

برای انجام این پروسه لازم است مدارک هویتی خود را که لازم و ضروری همراه داشته باشند.علاوه بر آن هر یک از این مشمولین عزیز لازم است مدارکی همچون برگه درخواست معافیت صادره از بنیاد شهید به همراه مدارک مربوطه به فرزند خواندگی مشمول ، تصویر شناسنامه و کارت ملی جانباز و همسر وی، پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه فرد ایثارگر در خصوص تحولات سند سجلی (توسط وظیفه عمومی یا دفتر خدمات الکترونیک) تهیه می گردد را به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۱۰۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان