//
کدخبر: ۴۱۸۹۵۷ //

نماز جمعه؛ مظهر وحدت دولت و ملت

در اولین جمعه شهریورماه و در روزهایی که با یاد و خاطره دولتمردان شهید جمهوری اسلامی به نام «هفته دولت» مزین است، نماز عبادی سیاسی جمعه در سرتاسرکشور برگزار شد.

نماز جمعه؛ مظهر وحدت دولت و ملت
به گزارش فرتاک نیوز،

در اولین جمعه شهریورماه و در روزهایی که به بهانه بزرگداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید جمهوری اسلامی به نام «هفته دولت» مزین است، نماز عبادی سیاسی جمعه در سرتاسرکشور برگزار شد. در این مراسم ائمه جمعه، ضمن گرامیداشت زحمات دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه های داخلی، بر ادامه راه شهیدان رجایی و باهنر تاکید کردند. در ادامه اهم اخبار این مراسم در سرتاسر کشور آمده است: 

آل‌هاشم: آقای رئیس جمهور خدا قوت

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ملت ایران صبور بوده و شرافت خود را نفروختند، گفت: اگر ایران بود نظام تک بعدی آمریکا را به چالش کشید و کمر دشمن ابر قدرت جهان را به خاک مالید امروز باید امیدوار باشیم ایران با قدرت و سرعت جایگاه حقیقی خود را پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: عضویت ایران در بریکس را نباید دست کم گرفت؛ از برکات این عضویت، باید از سران کاخ سفید پرسید حالا کدام طرف منزوی است؟ ایران یا آمریکا؟ شاید هم رژیم صهیونیستی؟ 

آل هاشم گفت: خلاصه آقای رئیس جمهور خدا قوت، ۱۹ سفر خارجی و حضور ۱۴ تن از سران دنیا در ایران حاکی از این زحمات است. 

 

تاکید علم الهدی بر ضرورت ثبات سفره مردم همزمان با توسعه فرهنگ حجاب

امام جمعه مشهد با اشاره به مطالبات موجود از دولت سیزدهم هم بیان کرد: امروز دو مطالبه اصلی از دولت وجود دارد. اول اینکه دولت باید ثبات معیشتی را در کشور برقرار کند تا کارگر ما در خانه خود بداند اگر امروز برای وعده ناهار، یک سفره پهن کرده و خانواده خود را بر آن نشانده است، فردا هم همین سفره با همین قیمت در دسترس خواهد بود. این ثبات اقتصادی موضوع بسیار مهمی است که دولت باید تلاش خود را برای تحقق آن بیشتر کند.

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مطالبه دوم هم مطالبه فرهنگی است. این مردم مسلمان، شیعه و حسینی هستند. در اربعین مشاهده می‌کنید دارند چه‌کار می‌کنند. در این شرایط است که می‌گوییم کشف حجاب در عرصه زندگانی این مردم از اساس معنا ندارد و دولت باید با استفاده از همه ظرفیت‌های خود، این مشکل فرهنگی را حل‌وفصل کند تا این نارسایی فرهنگی برطرف شود. از خدا می‌خواهیم که مردم به‌موازات توسعه فرهنگ حجاب و دین، شاهد ثبات و امنیت در سفره‌هایشان هم باشند.

 

امام جمعه قم: دولت سیزدهم معطل چراغ سبز غرب نیست

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه دولت سیزدهم به جای معطل چراغ سبز غرب ماندن به دنبال دیپلماسی عزتمندانه است، گفت: دولت دنیا را محدود به آمریکا و غرب نمی‌داند و با عضویت در بریکس به دنبال تعامل و تجارت با قدرت‌های اقتصادی نوظهور و مبادلات غیر دلاری و حذف دلار است.

 

 

امام جمعه قم همچنین با اشاره به رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب در مورد شهید صدرزاده با حضور رئیس جمهور در قم، خاطرنشان کرد: مصطفی صدرزاده مجاهدی بود که توحید را محور زندگی خود قرار داد و در راه شهادت، شهیدانه زندگی کرد تا مردگان اندیشه را حیاط تفکر بخشد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ایشان می‌فرمایند که گاهی از یک روستای اطراف شهریار جوانی همانند شهید صدرزاده تربیت می‌شود که نشان دهد ما از این مصطفی‌ها در کشور هزاران داریم و وجود آنان امیدبخش است.

 

امام جمعه موقت سمنان: امنیت منطقه با اتکا به قدرت‌های پوشالی تأمین نمی‌شود

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: امروز برخی نمی‌خواهند روابط حسنه ایران با سایر کشورها برقرار شود؛ چراکه از این مسیر سود می‌برند و از این‌رو، برقراری روابط ایران و عربستان سعودی و دیدارهای سازنده وزیران خارجه ۲ کشور را تخریب می‌کنند.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: سعودی‌ها امروز می‌دانند که دیگر نمی‌شود به آمریکا و انگلیس اتکا کرد و امنیت منطقه غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس با اتکا به این قدرت‌های پوشالی حفظ نمی‌شود.

وی برقراری ارتباط حسنه با ایران را یکی از اولویت‌هایی دانست که کشورهای منطقه به لزوم آن اذعان دارند، گفت: امنیت منطقه هرگز نمی‌تواند با حضور کشورهای ثالث تأمین شود و در این راه، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت برتر همواره محور تمام تحولات است.

 

امام جمعه سنندج: دستاوردهای نظام و دولت به مردم اطلاع‌رسانی شود

امام جمعه سنندج گفت: هفته دولت فرصت ارزشمندی برای بیان دستاوردهای مختلف نظام و اقدامات انجام شده دولت در مسیر عمران و آبادانی و توسعه در حوزه‌‌های مختلف است.

 

ماموستا رستمی اضافه کرد: هر قدم مسئولان در مسیر عمران و آبادانی و خدمت به مردم به پشتوانه بزرگی برای نظام و بستری برای ارتقای اعتماد مردم به دولت و امیدآفرینی در جامعه ‌می‌شود.

وی همدلی و همراهی دولت و ملت را مولفه مهم در تحقق اهداف نظام دانست و گفت: مادامی که دولت و مردم در کنار هم و پشتوانه محکمی برای هم باشند دشمن نمی‌تواند نقشه‌های شوم خود را علیه این ملت و کشور پیاده کند.

 

ویژگی های ممتاز دولت سیزدهم 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: مردمی بودن و حضور در میان مردم، پرکار بودن، ساده زیستی و مبارزه با فساد از صفات این دولت است.

حجت الاسلام نوری گفت: برخی دولت ها تمام نگاهشان به غرب بود اما این دولت ارتباط با تمام دنیا را در برنامه گذاشته است.

وی ادامه داد: عضویت ایران در بریکس از جمله اقداماتی است که نشان از می‌دهد ایران از انزوا خارج شده است.

 

رسانه ها خدمات دولت را تبیین کنند

امام جمعه بندرعباس از رسانه ها خواست تا خدمات دولت را در کاهش فرارهای مالیاتی، شفاف ساختن فرآیندهای اشتغال و کاریابی، تقویت نظام مالیاتی، تسهیل در صدور مجوزها و بهبود شاخص های اقتصادی به مردم اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام عبادی زاده تأکید کرد: دولت خزانه حالی تحویل گرفت و حل مشکلات به صورت یک شبه ممکن نیست و باید به دولت کمک داد تا بتواند در ابعاد مختلف به حل مشکلات کشور همت گمارده و آنها را به نتیجه مناسب برساند.

 

وی افزود: در زمینه سیاست خارجی شاهد تحرک بسیار خوبی از سوی دولت بوده ایم به طوری که ایران توانست با غلبه بر برخی چالش های منطقه ای و فرامنطقه ای، در تعاملات با دنیا به عضویت در دو اتحادیه مهم جهانی یعنی شانگهای و بریکس درآید و این ها دستاوردهای کمی نیست.

 دشمن با ابزار رسانه انقلاب را هدف گرفته است

امام جمعه یزد با بیان این که جوانان باید مراقب توطئه دشمنان باشند، گفت: دشمن در قالب جنگ ترکیبی با ابراز رسانه، اهداف نظام و انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است.

 

ناصری بیان کرد: توطئه استکبار علیه کشور ما مثل فتنه و توطئه معاویه است و باید مردم و مسئولان حق از باطل را تشخیص دهند؛ دشمن می خواهد مردم را به آینده کشور و نظام و خدمات زیادی که شده بدبین کنند ولی خدا با ماست و استکبار به اهداف خود نمی رسد.

جهاد تبیین امید را در جامعه افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار کرد: مخاطب جهاد تبیین آحاد مردم جامعه است و مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ی جهاد تبیین امید بخشی و اجتناب از یاس‌آفرینی در بین مردم است.

وی با بیان ویژگی‌های یک نظام اسلامی ادامه داد: نظام اسلامی تقوا سالار، ایمان‌سالار و صداقت‌سالار است که از مراحل اصلی تحقق امید در جامعه است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد ادامه داد: هر کسی که تکیه‌گاهش نظام اسلامی است باید بداند که هر چه به قله نزدیک‌تر می‌شویم سختی‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهند.

وی دستاوردهای دولت سیزدهم را مهم دانست و گفت: امروز برخی از افراد تحمل شنیدن دستاوردهای دولت را ندارند و می‌گویند چرا آثارش در سفره مردم مشاهده نمی‌شود که این مطالبه مردم به حق است. البته ما زحمات دولت را انکار نمی‌کنیم اما قیمت کالاهای ضروری مردم باید تثبیت شود تا دست دلال‌ها کوتاه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۸۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان