//
کدخبر: ۳۷۳۸۳۲ //

وجود احزاب چه نتایجی در پی خواهد داشت؟

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: قدرت گرفتن احزاب، باعث تقویت حاکمیت می‌شود زیرا وجود احزاب به عنوان واسطه، عاملی برای آشتی بین مردم و حاکمیت می‌شود.

وجود احزاب چه نتایجی در پی خواهد داشت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی درایتی در گفت‌وگویی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری گفت‌وگو میان حاکمیت، مردم و احزاب، اظهار کرد: ما در جامعه‌ای متکثر زندگی می‌کنیم که متشکل از سلایق، خواسته‌ها و ادبیات متفاوت است. اگر صدای تمام سلایق شنیده شود، بخشی از مشکلات را می‌توان حل کرد، اما اگر برخی جریانات و سلایق ببینند که نه حرفشان شنیده می‌شود و نه نماینده‌ای در حاکمیت دارند که خواسته‌های آنان را نمایندگی کند، حتما در درازمدت مشکلات زیادی برای کشور به وجود خواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه تمام صداها باید از رسانه‌های رسمی و به خصوص صداوسیما شنیده شوند، بیان کرد: اگر چنین شود و تمام صداها و خواسته‌های متفاوت مردم شنیده شود، مسئولین نیز به مرور می‌توانند برای تحقق این خواسته‌ها برنامه‌ریزی کنند، اما اگر به بخشی از سلایق و عقاید بی‌تفاوت باشیم، افراد سعی خواهند کرد به شکل‌های دیگر مطالبات خود را مطرح کنند که می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های زیادی برای کشور شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه بهترین راه برای شکل‌گیری گفت‌وگو میان مردم و حاکمیت، استفاده از احزاب به عنوان واسطه است، افزود: البته این منوط به این است که از طرف حاکمیت به احزاب اطمینان داده شود که بیان مطالبات مردم برایشان دردسرساز نمی‌شود. طرح مسائل از جانب احزاب باعث می‌شود هم حاکمیت به شنیدن دغدغه‌های مردم عادت کند و هم مردم از اینکه مطالبات‌شان به واسطه احزاب به گوش مسئولین می‌رسد، امیدوار باشند.

درایتی با انتقاد از محدودیت‌هایی که برای احزاب وجود دارد، عنوان کرد: تا وقتی احزاب در جامعه حضور دارند و مطالبات مردم را نمایندگی می‌کنند، فضا برای شکل‌گیری گفت‌وگو و طرح و حل مشکلات مردم باز می‌شود. امید می‌رود که اتفاقاتی مانند حوادثی که اخیرا در کشور رخ داد، حاکمیت را متوجه این موضوع بکند که قدرت گرفتن احزاب، باعث تقویت حاکمیت می‌شود، زیرا وجود احزاب به عنوان واسطه، عاملی برای آشتی بین مردم و حاکمیت می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر باب گفت‌وگو در کشور باز نشود و به احزاب میدانی برای فعالیت داده نشود، هم مرجعیت رسانه به خارج از کشور منتقل می‌شود و هم در مواقع شکل‌گیری اعتراضات، افراد و گروه‌هایی از خارج کشور سعی در ریختن هیزم در آتش اعتراضات خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: در طی ۲۰ سال گذشته احزاب همواره بر نقش خود تاکید داشته‌اند و بیان می‌کردند که قدرت گرفتن احزاب می‌تواند باعث طرح قانون‌مند و کم‌هزینه مطالبات مردم و در نتیجه کاهش نارضایتی‌ها شود، اما متاسفانه هیچ گاه به احزاب میدان داده نمی‌شود. هرچند اکنون بخش‌هایی از حاکمیت از لزوم شکل‌گیری گفت‌وگو صحبت می‌کنند و به عنوان مثال رئیس قوه قضائیه به تازگی بر این موضوع تاکید کرد، اما باید تحمل شنیدن انتقادات منطقی هم از طرف حاکمیت وجود داشته باشد و بسترهای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز فراهم شود.

درایتی خاطرنشان کرد: اگر احزاب ببینند در نتیجه بیان مطالبات مردم، مشکلی برای اعضای‌شان ایجاد نمی‌شود، به خوبی می‌توانند ایفای نقش کنند، اما اگر قرار  باشد شرایط به همین شکل پیش برود و هر روز سخت‌گیری‌ها نسبت به احزاب بیشتر شود، تلاش احزاب به جایی نخواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان