//
کدخبر: ۳۷۳۳۹۴ //

تغییر نحوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نحوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تغییر یافت، افزود: پذیرش دانشجو در این دو مقطع «استاد محوری» شده است.

تغییر نحوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا
به گزارش فرتاک نیوز،

دکترقاسم عموعابدینی شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح تحول آموزش عالی دولت سیزدهم آغاز و ابلاغ شده که ۱۱۱ اقدام مرتبط با وزارت عتف و ۴۸ اقدام مستقیم است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه حدود ۱۰ اقدام از این طرح باید در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: امروز رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی گلستان گردهم آمدند تا موضوعات مختلف را در این زمینه مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان یک آمایش سرزمینی اختصاصی تحت عنوان کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و کریدور بازرگانی دارد، افزود: با چنین ظرفیتی باید آموزش عالی و کارهای تحقیقاتی استان به عنوان یک قطب در کل کشور باشد.

عموعابدینی با تأکید بر اینکه بالغ بر ۵۰ واحد آموزشی، تحقیقاتی و فناوری با حدود هزار استاد در استان گلستان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: مرزی بودن گلستان زمینه برقراری دیپلماسی استان با کشور ترکمنستان در حوزه‌هایی مختلف از قبیل فناوری های مرتبط با آمایش از قبیل صنایع غذای، امنیت غذایی، کشاورزی، منابع طبیعی، انرژی های نو و حوزه های علوم انسانی مطرح در استان را فراهم کرده است.

این مقام مسئول آمایش آموزش عالی و سرزمینی را یکی از اهداف طرح تحول دانست و تصریح کرد: در همین راستا نحوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تغییر یافته و ۲۰ درصد استاد محوری شده به شکلی که باید استاد پذیرش کننده دانشجو طرح تحقیقاتی داشته و آن طرح در سامانه نان (نظام ایده ها و نیازها) ثبت شده باشد.

وی با بیان اینکه به سمتی حرکت می‌کنیم تا نخبگان و استعدادهای درخشان جذب دانشگاه‌ها شوند، اضافه کرد: وزارت عتف شرایط اجرای طرح تحول را تسهیل می‌کند تا دانشگاه‌ها بتوانند فضا را متحول کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشجویان باید به مسیر مهارت محوری حرکت کنند، گفت: طرح بورس صنعت و جامعه در استان یزد اجرا شده است و باید برنامه‌ریزی شود تا در استان گلستان هم پذیرش دانشجو نیازمحوری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۳۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان