//
کدخبر: ۳۱۲۷۴۷ //

دانشگاه کردستان در جمع ۱۴۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت

رییس دانشگاه کردستان گفت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز ۲۰۲۱، دانشگاه کردستان موفق به کسب جایگاه ۱۳۳ در بین دانشگاه‌های آسیایی شد.

دانشگاه کردستان در جمع ۱۴۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

رحمت صادقی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پایگاه تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی در زمینه ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است که از سال ۲۰۰۴ میلادی لیست دانشگاه‌های برتر جهان و از سال ۲۰۱۳ میلادی لیست دانشگاه‌های برتر آسیایی را به صورت سالیانه منتشر می‌کند.

وی افزود: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی ۲۰۲۱ تایمز اطلاعات ۵۵۱ دانشگاه از ۳۰ کشور آسیایی مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس لیست منتشر شده برای دومین سال متوالی دانشگاه تسینگهوا و دانشگاه پکن از کشور چین و دانشگاه ملی سنگاپور به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: ۴۷ دانشگاه‌ ایرانی نیز در این لیست حضور دارند و این دانشگاه با کسب رتبه پنج در بین دانشگاه‌های جامع کشور، رتبه ۱۶ در بین دانشگاه‌های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه کلی ۱۳۳ در جمع ۱۴۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت.

صادقی با بیان اینکه ارزیابی دانشگاه‌های آسیایی همانند ارزیابی دانشگاه‌های جهان بر اساس ۱۳ شاخص‌ در قالب پنج معیار و با اصلاحات وزنی صورت می‌گیرد، گفت: این معیارها شامل آموزش با وزن ۲۵ درصد (اعتبار آموزشی۱۰٪، نسبت استاد به دانشجو ۴.۵٪، نسبت دانشجویان دکتری به دانشجویان لیسانس ۲.۲۵٪، نسبت اعضای هیات علمی با مدرک دکتری به کل ۶٪ و درآمد ۲.۲۵٪)، پژوهش با وزن ۳۰ درصد (اعتبار پژوهشی ۱۵٪، درآمد از پژوهش ۷.۵٪ و تعداد مقالات نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس به ازای اعضای هیات علمی ۷.۵٪)، استنادات با وزن ۳۰ درصد (تاثیر پژوهش، میانگین تعداد استنادها به ازای مقالات نمایه شده در پایگاه اسکوپوس از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰)، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد (نسبت دانشجویان بین‌المللی به دانشجویان داخلی ۲.۵٪، نسبت اعضای هیات علمی بین‌المللی به داخلی ۲.۵٪ و سهم مقالات منتشر شده مشترک با نویسندگان همکار بین‌المللی ۲.۵٪)، درآمد از صنعت با وزن ۷.۵ درصد (انتقال دانش، درآمد پژوهشی از صنعت به ازای اعضای هیات علمی) است.

وی گفت: دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز ۲۰۲۰ رتبه ۲۵۰-۲۰۱ را کسب کرده بود که بر اساس نتایج رتبه‌بندی امسال، جایگاه دانشگاه با ارتقای قابل ملاحظه‌ای در بین دانشگاه‌های آسیایی مواجه بوده است.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: دانشگاه کردستان در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۱ موفق به کسب ۸۰۰-۶۰۱ شده بود.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۷۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان