//
کدخبر: ۳۵۶۹۵۲ //

رئیس قوه قضائیه نتیجه پرونده کرسنت را اعلام کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنم که نتیجه پرونده کرسنت را هرچه سریع‌تر اعلام کند.

رئیس قوه قضائیه نتیجه پرونده کرسنت را اعلام کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: هفته قوه قضائیه را تبریک می گویم و از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنم نتیجه پرونده کرسنت را اعلام کند.

وی افزود: براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ وزارت نفت مکلف شد گزارش سه ماهه ای درباره صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت ارائه کند. با توجه به اینکه سه ماه پایان یافته است، لازم است هرچه سریع‌تر این گزارش که کمیسیون انرژی و برنامه مجلس ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به ادعاهایی که اخیراً درباره فشار نمایندگان در فضای مجازی مطرح شده است، از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌خواهم که صحت و سقم این موضوع را بررسی کرده و حیثیت مجلس را حفظ کنند.

شریعتی متذکر شد: براساس موادی از آئین نامه داخلی مجلس، باید گزارش عملکرد وزرا و رئیس جمهور در سالگرد رأی اعتماد مورد بررسی قرار گیرد. مسئولان دولتی مکلف هستند گزارش‌ها را به مجلس ارائه کنند تا در دستور مجلس قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اگر کمیسیونی، گزارشی را درباره عملکرد دولتمردان و وزرا به صحن علنی مجلس ارسال کند و نمایندگان نسبت به عملکرد وزیر قانع نشوند، خود به خود فرآیند استیضاح آن وزیر آغاز می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ابزارهای نظارتی مجلس پابرجاست نه اینکه استیضاحی پس از آغاز دولت مطرح شود. باید عملکرد تمام وزرا مورد بررسی قرار گیرد. تعدادی از نمایندگان ۶ نامه نظارتی به وزرای صمت، ارتباطات، نفت، راه، علوم و کشاورزی ارسال کرده اند و تقاضای ما آن است که آنان گزارش عملکرد خود را هرچه سریع‌تر به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۹۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان