//
کدخبر: ۲۷۸۶۰۰ //

رئیس قوه قضائیه: مردم با کمبودها می‌سازند اما با بی عدالتی‌ها، نه

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز پرچم عدالت خواهی به دست مقام معظم رهبری است و همه مسئولان این نظام سربازانی هستند که مبارزه با فساد را دنبال و اجرایی می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه: مردم با کمبودها می‌سازند اما با بی عدالتی‌ها، نه

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی عضر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه از همه گروه‌های جهادی که در همه زمینه‌ها کمک کردند و سعی داشتند تا سفره‌های مردم خالی نماند تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: در مقابله با ویروس کرونا همه ظرفیت‌های کشور پای کار آمدند و تاکنون توفیقات خوبی نصیب ما شد که از این به بعد نیز باید با رعایت اصول بهداشتی و با پیگیری و همت آلام مردم را کاهش دهیم.

 وی ادامه داد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی  به برخی نکات مهم از جمله اجرای عدالت اجتماعی تأکید شده و در فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است زیرا که اجرای عدالت در همه حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی مهم است و مهم‌تر از آن عدالت در نظام دادرسی است که باید در همه مراحل جذب، گزینش و تا به کار گرفته شدن مطرح شود و هرگونه سستی و ترک فعل، خسارت‌های فراوانی را برای مردم به همراه دارد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و امروز بیانیه گام دوم پیش روی ما است که راه حل‌های اصلی در آن بیان شده و مبارزه با فساد نکته مهم این بیانیه است و امروز پرچم عدالت خواهی به دست مقام معظم رهبری است و همه مسئولان این نظام سربازانی هستند که مبارزه با فساد را دنبال و اجرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم از ما عدالت‌خواهی را می‌خواهند، اظهار کرد: خارج شدن هر چیز از عدالت، فساد را به ارمغان می‌آورد و قانون‌مداری باید اصل قرار گیرد زیراکه مردم با کمبودها می‌سازند اما با بی عدالتی‌ها و تبعیض ناسازگارند، همچنین عدالت امری است که تک تک مدیران و افراد جامعه باید آن را داشته باشند حتی در جامعه‌های کوچک نظیر خانواده، محله و روستا نیز همین امر دنبال شود.

آیت الله رئیسی به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد که ایشان فرمودند«در سخن گفتن می‌توان  از عدالت زیاد گفت» و افزود: اما باید به عدالت عمل کرد زیرا که اگر بنا به زبان و گفتن باشد، نویسندگان تاکنون مطالب زیادی را در این امر نوشتند اما امروز ما جمع شده‌ایم تا ببینیم در کجا بی‌قانونی وضع شده و بی عدالتی‌ها را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: استان چهارمحال و بختیاری زمین‌های کشاورزی و گردشگری دارد که صنعت نیز اخیراً به آن اضافه شده است که می‌توان در این زمینه موثر واقع شد که مقام معظم رهبری فرمودند نواقص را شناسایی و در جهت رفع کاستی‌ها همت کنید.

آیت الله رئیسی، شناخت وضع موجود و وضع مطلوب و کاستن از وضع موجود و افزودن به وضع مطلوب را هدف دستگاه قضا دانست و افزود: هر مدیریت در کشور همراه با نظارت تعریف می‌شود حتی اگر مدیر در شهر و روستا باشد نظارت بخش مهم آن است، پس دقت شود برنامه توسعه ششم تا کجا پیش رفته و کدام بخش برنامه توسعه پنجم حل نشده است.

وی عنوان کرد: مسئله تنقیح قوانین از مسائل مهم کشور است که در آن تأخیر وجود آمده است، اگر قانون مشکل دارد باید حل شود زیرا گاهی حل نشدن مشکلات به علت ایراددار بودن قانون است.

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به امکاناتی که در این استان وجود دارد، مسئله اشتغال را باید حل کرد، در طول این سفر افراد بسیاری به بنده مراجعه کرده و مشکلات بیکاری را مطرح کردند و گفتند به من کمک نکنید به من کار بدهید، که حل کردن مشکل کار وظیفه ما است.

وی به راه‌کارهایی برای حل کردن مشکل بیکاری اشاره کرد و گفت: فعال کردن اقتصاد گردشگری می‌تواند گره‌های زیادی را در حوزه بیکاری حل کند، همچنین صنایع تبدیل یکی از اولویت‌ها است زیراکه محصولات دامی، محصولات کمی نیستند و دست یافتنی هستند و می‌توانند بازار کار را فعال کنند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: تصمیم‌گیری در مرکز برای هماهنگی درست است اما اختیار مدیران استانی کم نیست که ابتکار عمل مدیران بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و البته می‌توان دست روی دست گذاشت و گفت بودجه نداریم و این در حالی است که راه دیگری نیز وجود دارد و می‌شود با همین ظرفیت و بودجه موجود، اقداماتی را انجام داد. برداشت بنده این است که موفقیت بسیاری از حوزه‌ها در استان در دست مدیران با کفایت است که البته دیگر حوزه‌ها نیز در این موفقیت نقش دارند اما مهمترین نقش مربوط به مدیران است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۶۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان