//
کدخبر: ۳۵۲۵۴۷ //

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس از هفته اول خرداد

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

 آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس از هفته اول خرداد
به گزارش فرتاک نیوز،

مجتبی هاشمی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان اظهار کرد: برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس مورد نظر خود می‌توانند فرزندانشان را ثبت نام کنند اما برای ثبت‌نام سایر پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست و سامانه‌ای که طراحی شده است، دانش‌آموزان را پس از قبولی به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می‌کند.

وی افزود: امسال قریب به 16 میلیون دانش‌آموز خود را برای شرکت در کلاس‌های درس آماده می‌کنند که بیش از یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز کلاس اولی هستند.

هاشمی درباره تعیین محدوده‌بندی مدارس هم گفت: محدوده‌بندی بر عهده ستادهای ثبت‌نام استانی و منطقه‌ای و احراز و تأیید مدارک محل سکونت دانش‌آموزان هم بر عهده مدیران مدارس است.

وی اظهار داشت : امسال با تمرکز زدایی قرار است ستادهای ثبت نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت نام منطقه‌ای، الگوهای مناسب برای هر منطقه را در سال‌های بعد پیاده کنند.

هاشمی درباره شهریه دریافتی هم گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه پارسال هستند.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش افزود: در صورت افزایش شهریه مابه التفاوت بعدا از اولیا دریافت می‌شود ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.

رئیس ستاد ثبت نام دانش آموزان گفت: مدارس هیات امنایی و دولتی هم هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند. در مدارسی مثل غیر دولتی، استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه مردمی هم میزان مشخصی از شهریه تعیین می‌شود که باید در تابلو نصب و در دید همه اولیا قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان