//
کدخبر: ۳۵۱۲۷۰ //

شمخانی: گره مذاکرات وین تنها با پایبندی طرف خاطی به راهکارهای منطقی و اصولى ⁧‫ایران‬⁩ باز می شود

علی شمخانی با بیان اینکه ‏⁧‫مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که گره‌ آن تنها با پایبندی طرف خاطی به راهکارهای منطقی و اصولى ⁧‫ایران‬⁩ باز می شود، اعلام کرد: اگر اراده‌ای برای بازگشت دارند، آماده‌ایم و توافق در دسترس است.

شمخانی: گره مذاکرات وین تنها با پایبندی طرف خاطی به راهکارهای منطقی و اصولى ⁧‫ایران‬⁩ باز می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امشب (جمعه) پس از حضور انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفتگوهای وین در تهران در توئیتی نوشت: مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که گره‌ آن تنها با پایبندی طرف خاطی به راهکارهای منطقی و اصولى ⁧‫ایران‬⁩ باز می شود. ⁧‫

وی افزود: آمریکا‬⁩ با بدعهدی و اروپا با بی‌عملی، فرصت بهره‌مندی از حسن‌نیت اثبات شده ایران را به نابودی کشاندند. اگر اراده‌ای برای بازگشت دارند، ما آماده‌ایم و توافق در دسترس است.

به گزارش فارس، «انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت‌وگوها در وین بعد از توافق اخیر بورل و امیرعبداللهیان برای دومین بار در سال جاری به تهران آمد. خطیب‌زاده قبل از این سفر، کارویژه‌ مورا را انتقال پیام خواند و افزود: باید منتظر بود که با چه موضوعاتی در تهران خواهد بود.

مورا چهارشنبه و پنجشنبه با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران به گفتگو نشست. 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز (جمعه) از تداوم مذاکرات رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک خبر داد و در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، سفر «انریکه مورا» به تهران را مثبت خواند و افزود: مذاکرات با ایران بزودی از سر گرفته می‌شود.

وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد». این مقام ارشد اروپایی با ابراز امیدواری نسبت به در دسترس بودن حصول توافق بین ایران و طرف‌های مقابل در وین، اظهار داشت: «چشم‌انداز رسیدن به یک توافق نهایی وجود دارد».

مورا هفتم فروردین ماه نیز به تهران سفر و ضمن دیدار با باقری با امیرعبداللهیان هم ملاقات کرد.

پیش از این نیز حسین امیرعبداللهیان در توئیتی سفر مورا به تهران را فرصت مجددی برای تمرکز بر ابتکارات به منظور حل موضوعات باقیمانده مذاکرات وین خواند و گفت: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است، اگر آمریکا تصمیم سیاسی گرفته و به تعهداتش پایبند باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۲۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان